Ullsokk1 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei etter lenge venting har xbox endelig kommet med støtte for denne oppløsningen. Men når jeg velger det så mister jeg litt av toppen og bunnen av bildet :o Er det noen innstillinger så den strekker seg helt ut til kantene? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er dessverre teknisk umulig da 360en er laget for å produsere signaler med formfaktor på enten 16:9 eller 4:3 og alle spill er designet til det samme. Fordelen med støtten nå er at bildet ikke blir dratt ut slik det ble før. Runde objekter er nå runde! Dessverre må man bare leve med to sorte striper. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Skulle ikke den nye oppdateringen fikse dette? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Den fikser det jo, ved at bildet ikke lenger blir dratt ut. Det er ikke mulig å få native støtte for 16:10 oppløsninger. Da må både alle spill og 360ens firmware oppdateres, og det blir helt garantert ikke å skje. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Ok. får jeg leve noen måneder til med det til jeg får LCD tv. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Får du svarte kanter på toppen og bunnen, er det det du mener? I såfall er det fordi Xboxen bruker bildeformatet 16:9 mens 1680x1050 er en 16:10-oppløsning. Skulle den strukket bildet til 16:10-format ville jo ting på bildet blitt høye og tynne. Hvis du ser en 16:9-film på en 16:10 eller for den saks skyld 4:3-skjerm får du også svarte kanter, for å få plass til hele filmbildet i korrekt høyde/bredde-forhold. Edit: Hvorfor så jeg ingen av svarene før jeg selv hadde svart? Endret 24. november 2008 av Pellick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå