Ronny#1 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som har fått montert dette kortet, og kan fortelle om det fungerte etter intensjonen? Mitt er på vei i posten, men hadde vært greit å få en "heads up" hvis det var noe spesielt å ta hensyn til Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Håper du legger ut noen erfaringer Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Joda, kan jo prøve på det...blir vell i løpet av uka da. Er endel arbeid før jeg får dette opp å funke...må bl.a kappe og lodde div ledninger for at det skal bli plass i kabinettet mitt. Blir trangt som F...men det blir vel ordnings til slutt Lenke til kommentar
oist Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Får mitt asus kort i dag, skal prøve og legge ut erfaringer. Eneste jeg er bekymret for er i grunn varmen på chipsettet. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Da har jeg fått montert alt sammen og alt fungerer rett ut av eska. Ingen spesielle varmeproblemer heller. Fant ikke noe viftestyrings-opplegg i bios, men har bare tatt en kjapp titt der.... Klarer ikke å få synk med skjermen min på 50", men det er med vanlig vga-kopling. Glemte seff å bestille en hdmi-kabel. Bildet er ellers helt fint, men regner med at synk-probs ordner seg med hdmi-kabel. Kortet kan jo seff ikke sammenlignes med "hardcore-kort" som jeg er vant til, verken i ytelse eller bios, men helt klart et bra kort, til det det er laga for...HTPC Skal kjøpe et skjermkort etterhvert, for å kjøre sli med det innebygde, og en cpu med 1333fsb for power-boost eller hva det nå var igjen...så blir det kanonbra dette Kan også anbefale kabinettet jeg kjøpte... Jeg liker kortet, så da holder det nok for mange andre også Endret 27. november 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
oist Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg fikk også kortet mitt i går. Som jeg fryktet, heatsinken til chipsettet blir meget varm. Sett bort i fra et par ufrivillig reboots i starten fungerer kortet tilsynelatende bra. Kjøpte også en Noctua NH-U12P som jeg byttet ut den gamle boxed vifta med. Kastet ut HDD og CDROM og kjører Ubuntu 8.10 fra en USB pinne. Må si meg rimelig fornøyd med støynivået nå. (MIST 500W psu'en er så og si lydløs) Prøvde først XBMC Live cd'en, men var ikke fornøyd med ytelsen samt at jeg ikke klarte og få audio. Derfor la jeg inn Ubuntu 8.10 (Desktop) og innstallerte XBMC deretter. Hvis noen tenker på det samme vil jeg anbefale og kjøpe en raskere usb pinne, siden os'et kan virke tidvis laggy. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kunne dere funnet ut om gfx-chippen er av typen G86 eller den nyere G96? (Siste støtter PureVideo3 - ofte kalt VP3) Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Klarer ikke å få synk med skjermen min på 50", men det er med vanlig vga-kopling.Glemte seff å bestille en hdmi-kabel. Bildet er ellers helt fint, men regner med at synk-probs ordner seg med hdmi-kabel. Da har jeg ordna med HDMI-kabel....og det ble dritbra. Selv på nedlasta materiale ble bildet helt kanon på 50" skjerm. Ellers har jeg disse delene: Cpu: Intel Core 2 Duo E6750(vurderer ny pga mindre varme/1333 fsb) Minne: OCZ Reaper 8500 DDR2 3x1Gb( må kjøpe 1 stk 1gb-brikke som var ødelagt) Hdd: 2 x Seagate 500GB Barracuda 7200.10 SATA2NCQ Kjøler: Thermaltake Big Typhoon VX 12 PSu: Thermaltake Toughpower 850W Kabinett: Thermaltake DH101 Media Lab Tast/mus: Microsoft Wireless Laser Keyboard/Mouse 6000 v2.0 Nå gleder jeg meg bare til å få kjøpt BluRay-drev oist: Heat-sinken til chip blir ikke spesielt varm hos meg, men jeg har kanskje en "bedre" kjøler installert, som sprer lufta ned på den chip-kjøleren også? Spragleknas: Fant ikke noe om det i manualen min..... Hva er forskjellen egentlig? Kortet er jo knall nytt så.... Endret 29. november 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 IGP kort bruker ofte forrige kjerne model (her: G86), men har "nytt" navn. Gjelder for så vidt 9600GSO også, som har G86. Forskjellen er PureVideo versjon; G96 har PV3 - som er kraftig forbedret. Lenke til kommentar
oist Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Spragleknas: Har dessverre ikke mulighet til og sjekke. Jeg får ikke kjørt GPU-Z siden jeg ikke har windows. nvclock -i (som lister gpu id under linux) segfaulter... Kokidoiten: Hva mener du med ikke spesielt varm? Kan du ta på heatsinken uten og "brenne" deg? De aller fleste reviews har forøvrig også klaget på varmt chipset.. Er godt mulig at kabinettviftene dine hjelper deg med og holde tempen nede, jeg kjører forøvrig et åpent kabinett foreløpig. Viste seg at den Noctua vifta var for stor... auch OpenGL ytelsen er også så som så. Menyene i XBMC er ikke akkurat smooth i 1920x1080, men fungerer fint for video playback. 1280x720 er nesten helt smooth, men uaktuelt når man sitter med fullhd lcd. Spørs om man blir nødt for og gå for et separat gkort. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Kokidoiten: Hva mener du med ikke spesielt varm? Kan du ta på heatsinken uten og "brenne" deg?De aller fleste reviews har forøvrig også klaget på varmt chipset.. Er godt mulig at kabinettviftene dine hjelper deg med og holde tempen nede, jeg kjører forøvrig et åpent kabinett foreløpig. Viste seg at den Noctua vifta var for stor... auch Øh...det har jeg ikke testa, men temp på maskin under load er bare kommet opp i 29 grader, iflg Msi sitt eget program som fulgte med kortet...men jeg var sikkert litt snar å slenge med leppa ang. temp på chipset Spragleknas: skal få lasta nedgpu-z og se hva jeg finner ut.... EDIT: Vedlagt bilde G86C var det visst ja......... Endret 30. november 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Takk! *Stryke fra liste* Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 http://www.silentpcreview.com/article892-page9.html On paper, the Asus P5N7A-VM is very similar to the P5Q-EM, but, head-to-head in the real world, the GeForce 9300 board came out on top in almost every way. The P5N7A-VM pulled less power from the wall (the lowest we've ever recorded for a board of its type), was more efficient at handling high defintion video playback, and delivered much better 3D performance. While the P5Q-EM provides more elaborate CPU / chipset / memory BIOS options, the P5N7A-VM actually overclocked better out of the box without modifying any voltages. It also allows adjustment of the IGP's clock and shader frequencies. Unfortunately, it could not undervolt as well, failing to POST when the CPU voltage was set below 0.93125V. The P5Q-EM, on the other hand, could be set to its minimum 0.850V, but the difference in voltage only allowed the P5Q-EM to pull even in terms of overall power consumption when our E7200 CPU was underclocked. The feature lists of the two boards are almost identical. The P5N7A-VM adds a DisplayPort output and eSATA on the back panel, while the P5Q-EM has FireWire instead (eSATA is offered via an adapter). The P5N7A-VM is also a bit cheaper, though still fairly expensive at $130. The Asus P5N7A-VM is probably not a good choice for a simple file server or light-use machine given its price and feature-list, but it would be perfect for an HTPC or any situation where you would need the processing power of an Intel Core 2 processor in a small package. We're happy to see that nVidia not only gave Intel a run for their money, but solidly beat them in most areas. It hit all the right buttons with us: features, power consumption, video playback, and especially overall efficiency. The P5Q-EM is a good board, but the P5N7A-VM is simply better. nVidia: Welcome back — you've been missed. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) IGP chipsetene 730i og Nvidia 8200/8300 støtter PV3: http://translate.google.se/translate?hl=no...cial%26hs%3DE3R Endret 3. desember 2008 av obergeru Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Dersom 9300/9400 er G86, så er jeg på langt nær sikker på at de støtter PureVideo3/VP3 http://en.wikipedia.org/wiki/PureVideo Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Ikke godt å si men i følge renethx@avsforum: (han pleier iallefall å ha peiling). http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....02#post14323002 I am not sure what kind of power you are talking about, but basically these GPU are identical. All of 8400 GS, 8200/8300, 9300/9400 include: - The same hardware HD video decoder PureVideo HD Gen3 that has enough power for decoding all three formats MPEG-2, VC-1 and H.264, except 8400 GS (G86) which uses the older PureVideo Gen2 (no VC-1 HA)! - 16 stream processors of the same architecture The only difference between a discrete card and IGP is local frame buffer vs. shared memory frame buffer. (Yup, memory is the most difficult part in the AMD platform.) These GPUs are all weak in deinterlacing (as well as 3D performance) because of scanty stream processors. - 8400 GS (G86): PureVideo HD Gen2, 16 sp, Core/Shader 459/918 (The majority of retail 8400 GS cards are still G86!) - 8400 GS (G98): PureVideo HD Gen3, 16 sp, Core/Shader 567/1400 - GeForce 8200: PureVideo HD Gen3, 16 sp, Core/Shader 500/1200 - GeForce 8300: PureVideo HD Gen3, 16 sp, Core/Shader 500/1500 - GeForce 9300: PureVideo HD Gen3, 16 sp, Core/Shader 450/1200 - GeForce 9400: PureVideo HD Gen3, 16 sp, Core/Shader 580/1500 Summary GeForce 8200/8300 is powerful enough to playback BD movies!! Endret 3. desember 2008 av obergeru Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Her kommer oppklaringen: 9300 har G86 chip, men støtte for PureVideo3 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....12#post14875512 Endret 3. desember 2008 av obergeru Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Har fulgt den tråden der, ja, men misset det innlegget... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kanskje noen som har dette kortet kunne kjørt DXVA checker og postet resultat for sikkerhetsskyld? Link, btw: http://bluesky23.hp.infoseek.co.jp/#DXVAChecker Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Lastet ned programmet, men fikk bare "checkfile failed" Endret 5. desember 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå