Gå til innhold

Canon 400D-Sigma 24-70mm f/2,8 DG Macro fungerer dårlig

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om noen har prøvd denne kombinasjonen.

Kjøpte nylig et 400D hos min lokale fotoforhandler. Ønsket et mer lyssterkt objektiv og ble anbefalt

Sigma 24-70mm f/2,8 DG Macro. Jeg fikk det i hus og ble ikke imponert.

For å teste hengte jeg et noteark på veggen. Satte kamera på stativ, brukte fjernutløser og tok bilder med begge objetivene (canon 18-55mm kit). Kamera på auto og portrett.

Det jeg opplever er at 18-55 tar skarpere og bedre bilder.

Er 400D og denne Sigmaen en dårlig kombinasjon eller kan det være feil med mitt objektiv.

Skal tilbake til fotoforhandleren, men det hadde vært greit å vite litt selv også.

Homb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kit-objektivet tar skarpere bilder på samme blender som Sigma-objektivet, har du vært uheldig og fått et dårlig eksemplar av Sigma-objektivet. Det skal være et betydelig bedre objektiv enn kit. Auto og portrett og dog ikke ideelt å bruke for å sjekke objektiver, da du ikke får noen kontroll over hva kamera velger av blenderåpning. Høres dog ut som en god ide å ta det med tilbake til butikken for å drøfte om du kanskje bør få nytt objektiv eller fikset det.

Lenke til kommentar
Auto og portrett og dog ikke ideelt å bruke for å sjekke objektiver, da du ikke får noen kontroll over hva kamera velger av blenderåpning. Høres dog ut som en god ide å ta det med tilbake til butikken for å drøfte om du kanskje bør få nytt objektiv eller fikset det.

Joda jeg hadde en ide om at det ikke var det beste valget, men det kan jeg få fotoforhandleren til å sjekke nermere.

Men det er flere her i huset som bruker disse programmene ganske ofte så kansje jeg burde kjøpe annen type objektiv.

Jeg skal høre hva forhandleren mener.

Takker for svar..

Homb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...