Otowi Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Vet ikke om dette er rette plassen, men prøver. Hei. Litt forhistorie: tidligere i år bestillte jeg en poster fra USA, men bestillte uten ramme, siden jeg ville ramme posteren inn her i Norge, så om noe skulle skje, ville jeg ikke sitte med skjegget i postkassen. Gikk så den 24.10.08 til et rammeverksted min mor mente var bra, og vi kjørte avgårde og fant remmeverkstedet. Jeg fant en ramme jeg likte, og karen bak disken så at jeg kunne hente posteren den 8.11.08. Men så, den 7.11.08 ringer karen og sier det er forsinkelse fra rammeprodusenten, og at han skulle ringe meg igjen, men det har han ikke gjort, og jeg begynner å bli grundig lei av å vente på denne rammen. Fant en mail adresse, men vil gjerne høre med dere her først om hvlike rettigheter, om det er noen vel å merke, som jeg har i min sitausjon. Bilder er ikke betalt for, det ble vi enige om at vi skulle ta når jeg hentet det ferdige bildet. Jeg mener dette har tatt allt for lang tid, og vil vite hva jeg skall gjøre nå.... *** Oppdatering: Har nå prøvd å nå dette rammevarkstedet flere ganger via mail, men karen utelater å svare på mine henvendelser... Jeg har heller ikke til dags dato blitt ringt opp av ham som han lovte meg. Burde jeg bare hente posteren min, eller burde jeg kontakte forbrukerrådet, og få de til å ta saken videre til dette rammeverkstedet??? Har ikke veldig lyst til å ringe, siden jeg har et snev a telefon skrekk *** Endret 4. desember 2008 av Otowi Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) http://lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#6 http://lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#19 Hva med å ringe tilbake og høre hva som skjer? Endret 20. november 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Joda, kan jo selvsagt ringe tilbake, men jeg tenkte at jeg skulle sende en mail i første omgang... Brude jeg rett og slett spørre om det er mulig å få fatt i web adresse til rammeprodusenten for så å sende en mail til dem og høre hva problemet er, eller burde jeg overlate det til karen på rammeverkstedet?? Mener uansett at det har tatt veldig lang tid nå og at karen kunne har ringt meg som han sa han skulle, men altså ikke gjorde... Litt dårlig kundeservice IMO eller hva?? **edit: damn you skriveleif ) Endret 20. november 2008 av Otowi Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Det er rammeverkstedets jobb å kontakte fabrikken, ikke din. Så du bør vel kun holde deg til butikken, og få en endelig dato. Du har selvsagt rettigheter du og. Klarer ikke de å fikse ramme innen avtalt tid, så kan du heve kjøpet, eller avbryte handelen, og heller prøve å finne et annet rammeverksted. Rammeverkstedet kan jo ikke trylle heller. Så du har jo to valg: - Vente, og håpe det ikke tar lang tid. - Finne et annet verksted, noe som og kan ta lenger tid. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) hmmm... Ok får sende en mail og høre da. Men siden jeg ikke har betalt enda, er ikke problemet så stort... Blir bare irritert siden det tar så evig lang tid.... Endret 21. november 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 /bump for oppdatering Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Ingen som har noen tips å komme med??? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Synes du drar dette vel langt. Ring til verkstedet, si at du ikke vil vente lenger, og henter posteren din. Så finner du deg et annet rammeverksted. Er nok ikke verkstedets feil at de ikke får leveranser fra produsenten. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Problemet er at jeg her litt telefonskrekk, og hater å ringe til folk jeg ikke kjenner.... Og jeg mener nå at han burde ha ringt meg som han lovte, og at han i tilegg ikke svarer på mail henvendelser er rett og slett dårlig kunde service.... Får vel stikke ut på mandag og hente posteren da... Endret 5. desember 2008 av Otowi Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er ikke alle som sjekker e-post så ofte. Kanskje han/hun/de ikke vet hvordan, eller ikke bruker e-post så mye? Det minste du bør gjøre som kunde er å ringe dem - eller besøke dem. Enig i at det er dårlig at de ikke har ringt, men har de ikke varer - så har de ikke varer. Uansett om de ringer deg eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå