mroystein Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Satt og spilte wow igår. Plustelig blir skjermen svart i 2 sekunder, og det popper opp" Skjermkortet har sluttet å virke" eller noe sånn. Hørtes skummelt ut, kunne fint spille forsatt.. Men 2 min senere kommer blåskjermen.. Når jeg nå skrur på vista, booter den all hardware, men når den booter vista kommer det en feilmelding. Pc'en prøver å sjekke hardisk C. Også kommer bluescreen of death. Blåskjermen kommer altså før jeg får startet vista. Bootet i sikkerhetsmodus en gang, da kom jeg helt inn i vista i 2 sek før blåskjermen kom. Tok et bilde med mobilen, siden blåskjermen forsvinner etter 1 sek: Noen som kan hjelpe? Er det skjemkortet som er ødelagt? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ikke umulig, men ødelagt psu eller minne virker mer sannsynlig. Kjør memtest86+ og se om du får noen feil. Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) kjører memtesst86+ nå. Aldri brukt dette før, så vet ikke helt hva jeg skal se etter? Står at jeg har over 30 000 errors da. og er på test 4. Er vel riktig det jeg gjør? Endret 20. november 2008 av mroystein Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har du 0 errors er minnet ok, alt annet = feil på minne. Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Memtest tester vel bare minne eller? og har 130 000 errors nå. Så er vel en ide å kjøpe nytt ram da, siden det må være dette som er galt? Har 2x 1g minne. Kan prøve å boote med en av hver? Hvordan kan jeg teste grafikk kortet f.eks? sto jo at det sluttet å virke rett før alt crashet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, test med en og en brikke. Om en/ingen fungerer, så send mail til de du kjøpte dem fra, og si at du får feil i memtest med dem, så fikser de nok det Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) satt datan sammen selv da, om det har noe å si? Er vel ikke garanti? 2 å gammel nå. Eller leste meg litt til at siden det er feil ved bruk at memtest, at man vil få ny av det.stemmer det? Endret 20. november 2008 av mroystein Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 satt datan sammen selv da, om det har noe å si? Er vel ikke garanti? 2 å gammel nå. 5 års reklamasjon uansett Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) eeeyh ! det virket!! Tok bare ut 1x ram. og det virket (ihvertfall til nå) :D:D Tusen takk for hjelpen. (men trenger forsatt hjelp til om jeg kan få en ny ram, ersattet) edit: så svaret nå.takk Men hvem skal jeg sende inn til? de som lager brikkene? Kingston er mine lagd av ihvertfall edit: Leverte den inn til datakjeden nå, sa jeg hadde brukt memtest og fikk mange error. Fikk da en ny rett å hånden. Endret 20. november 2008 av mroystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå