cruelphotography Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Tok litt bilder av devisor sist jeg var i trondheim, i utgangspunktet til compositen, men ble endel gode portretter også, synes jeg =) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har ikke så mye å si om disse bildene, men bare en liten kommentar til det siste. Ansikstrekkene fremheves på en litt uheldig måte, og er da ikke et godt portrett. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Det er ikke typisk flatterende portrett lys, men det er ett lys som viser ca alt i ansiktet. Og for meg ihvertfall - er det en type lys som er fin på sin egen måte. Eller ihvertfall interessant. Er uenig i at det nødvendigvis er portretteene som viser personen fra sin mest flatterende side som er de beste portrettene. Jeg synes lyset her er kult og at det har karakter. Får litt assosiasjoner til Oldboy coveret? =D Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke de mest flatterende som alltid er de beste, men det er jo ofte det som er målet med et portrett. Målet til en fotograf er jo å formidle motivet på best mulig måte. Enig i det siste der, ja. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Av disse portrettene så er det midterste det dårligste etter min mening. Her er det ikke nok kontrast og resultatet blir flatt og kjedelig. Jeg synes det siste portrettet var det mest spennende fordi det fremhever trekk som man normalt ikke legger merke til. Han ser kanskje litt mer sliten ut, men bildet gir også inntrykk av livserfaring og utholdenhet. Det første bildet så litt for mye ut som et "passfoto" bortsett fra at lyssettingen er litt annerledes. Men det har mer med posituren å gjøre. En lyssetting som på det første bildet med et uttrykk som i det andre eller tredje ville kanskje virket bedre. Jeg er ingen fotograf, men jeg vet når jeg ser noe jeg liker. Edit: Kompositten var utsøkt! Endret 20. november 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 hehe å jesus, du måtte poste det her ja. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Så du visste ikke om det? Det er vel strengt talt ikke...lov. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Devisor; såklart =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå