Gå til innhold

Hovedkort som tar SODIMM

meitemark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell det der er egentlig ikke ett hovedkort for stasjonære helt primært.

Det der ville jeg ha kallt en hackjob av ett hovedkort, sokkelen og brikkesettet er fra en bærbar, strømforsyningen er jeg usikker på men enten bruker den Molex eller så har den alternativ strømtilførsel slik som bærbare har.

Og med SO-DIMM Støtte så er det kun slike hack job hovedkort du kan få som støtter dette, og du må ha "bærbar" prosessor også, hvorfor?

Jo for vanlige desktop CPU hovedkort sine brikkesett har IKKE støtte for SO-DIMM så da kan en HK produsent montere på så mange SO-DIMM slotter som de vil men det vil IKKE fungere.

Lenke til kommentar
Vell det der er egentlig ikke ett hovedkort for stasjonære helt primært.

Det der ville jeg ha kallt en hackjob av ett hovedkort, sokkelen og brikkesettet er fra en bærbar, strømforsyningen er jeg usikker på men enten bruker den Molex eller så har den alternativ strømtilførsel slik som bærbare har.

Og med SO-DIMM Støtte så er det kun slike hack job hovedkort du kan få som støtter dette, og du må ha "bærbar" prosessor også, hvorfor?

Jo for vanlige desktop CPU hovedkort sine brikkesett har IKKE støtte for SO-DIMM så da kan en HK produsent montere på så mange SO-DIMM slotter som de vil men det vil IKKE fungere.

Vel, det var jo forklarende for den åpenbare mangelen av slike hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...