Gå til innhold

Er jeg overtrent?

Anbefalte innlegg

jeg kan fortelle hele historien.

på lørdag så løpte jeg 6.7 kilometer, på asfalt. på søndag var det 100% pause. men selv om noe stølhet fremdeles stod i lårene på mandag, tok jeg en og en halv time fotballtrening, (av type høy hastighet, intervalltrening kanskje. vi deler opp i 3 lag, så spiller 2 og 2 mot hverandre i 4 minutter, høy hastighet, slik at det tredje laget hviler i 4 minutter en omgang)

etter treningen, som jeg klarte å komme meg greit igjennom, gikk jeg på treningsstudioet og trente overkropp.

på tirsdag jogget jeg i ti minutter og tok to spurter i skarp oppoverbakke. treneren min tipset meg om å trene litt hver dag.

på onsdag, igår, så var jeg på trening, jeg ble helt utslitt, og allerede etter 20 minutter, ville kroppen min ikke mer. jeg stivnet av, ble lett svimmel og kjente det dunket i kroppen. idag er jeg dødtrøtt, og tenker på å ta pause, hvertfall til lørdag.

er jeg overtrent?

*tar forbehold om at jeg ikke har lagt inn all informasjon, så bare spør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kroppen trenger hvile. Du sier du har fått "beskjed" om å trene hver dag, men det skal man ikke gjøre. For å få utbytte av treningen må kroppen få tid til å bygge seg opp igjen.

har du noen treningstips da?

jeg trenger kondisjon og muskelutholdenhet, da sporten jeg fokuserer mest på er langdistanser!

gi meg også gjerne litt info om hvile^^ er ikke helt stø på det området:P

Endret av Skagen
Flettet to innlegg.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvile får man av søvn, lite stress og lite hard trening.

Du kan fint trene hver dag, men ikke hardt hver dag.

Hvis du har en trener, bør du definitivt få gode råd derfra. Langdistanseidrett bør i alle fall ha en del rolig trening også.

PS, du er ikke overtrent :-)

Lenke til kommentar
er jeg overtrent?

*tar forbehold om at jeg ikke har lagt inn all informasjon, så bare spør!

Overtrent på fem dager? Tvilsomt spørr du meg. Jeg vil tippe du er sliten rett og slett.

jo, jeg var i den overtreningssonen.

økt hvilepuls var en av symptomene, og hvilepulsen min var på 47 - 50. min normale hvilepuls er 39 - 41, var hos legen for ett par uker siden, og brukte en sånn pumpeting rundt armen..fikk 39..

så enten var jeg veldig sliten, eller på tur innom å få en overtrening..knærne mine var vonde på onsdag, men da tok jeg nåler, og idag er jeg nesten helt bra!

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

Lurer også litt på dette med overtrening. Er dette noe jeg bør frykte? Trener hver dag, men prøver å variere fra dag til dag med trening av bryst og armer, rygg, lår, kondisjon og mage.

Trener ikke hardt hver økt, men det er så jeg blir sliten etter trening. Føler likevel treningen gir overskudd i hverdagen, selv om dette kanskje bare er noe jeg innbiller meg.

Lenke til kommentar
Lurer også litt på dette med overtrening. Er dette noe jeg bør frykte? Trener hver dag, men prøver å variere fra dag til dag med trening av bryst og armer, rygg, lår, kondisjon og mage.

Trener ikke hardt hver økt, men det er så jeg blir sliten etter trening. Føler likevel treningen gir overskudd i hverdagen, selv om dette kanskje bare er noe jeg innbiller meg.

har du noen symptomer da? er du sliten generelt? er du lei? er du utbrent? sånne ting er typisk symptomer på overtrenthet

Lenke til kommentar

har du noen symptomer da? er du sliten generelt? er du lei? er du utbrent? sånne ting er typisk symptomer på overtrenthet

Egentlig bare litt sliten kvelden etter økta.

Sover kanskje litt for lite, vil mer søvn hjelpe på restutisjonen?

Lenke til kommentar

Egentlig bare litt sliten kvelden etter økta.

Sover kanskje litt for lite, vil mer søvn hjelpe på restutisjonen?

haha, det er faktisk når du sover at kroppen restituerer best! og du TRENGER søvn etter trening:P

av erfaring...for dagen etter en styrketreningsøkt, om jeg er på skolen, så sliter jeg noe innihampen med å stå opp..men den dagen jeg skal trene styrke igjen, (24 timer uten hard trening, dagen etter restitusjonsdagen), så er jeg uthvilt igjen...så jeg vil tro at søvn er mer nødvendig etter trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...