Gå til innhold

Geforce GTX 260 blir bedre

Anbefalte innlegg

Disse er nye (55nm versjon), som sendes ut nå, og de vil komme til butikkene fra Desember.

Blir det spesifisert?

Man bestiller 1 jan men man har ingen garanti for a butikken ikke sender deg en gammel 65nm om de har samme navn.

Det virker at det kan bli en del rot. Man kan håpe på en 55nm kort, men hvis du er uheldig det kan være 65nm i boksen også, ihvertfall i begynnelsen. Når Intel startet med samme rot (E8400 og E8500 begge komme med CO/EO med samme navn og i samme boks), da løsningen ble at folk kontaktet butikkene og ba om EO-stepping, jeg tror at man må gå samme veien for å en 55nm også. Det blir litt tungvint, men det er vært det, mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle det ikke kommet et GTX290 kort også da?

Tidligere rykter antydet at disse skulle hete GTX 270/290. men nå virker det at de kommer til å hete GTX 260/280 allikevel.

Ingenting er sikker enda, fordi Nvidia har ikke gitt en pip fra sag (som vanlig). Dette kan forandre seg, men foreløpige rykter sier slikt.

Lenke til kommentar
Smart av nvidia å ha ett navn på to vidt forskjellige kort. Da selger de kortet som utfases for samme pris som det nye hehe.

ja, men vi forbrukere må være litt smartere og gå rundt det. Du klarte å få deg en EO-stepping tross alt lureri, hehhe. Jeg kan se for meg : Noen som har kjøpt GTX 55nm stepping?-tråden snart.

Lenke til kommentar
hva tjener man på og gå fra 65nm til 55nm ? i watt og TDP? noen som har sett noen konkrete tall?

Dette er en optisk krymping som fra 65nm ikke gir noe stort utover en mindre kjerne. Ser man på 9800GTX til 9800GTX+ økte strømforbruket nesten like mye som klokkehastigheten.

Lenke til kommentar
Så det kommer faktisk en 55nm utgave av GTX280 også? :)

Hva med noe som skal være kraftigere enn GTX280 da? Noe sånt på trappene?

Skal ikke se bort i fra at det er noe på trappene...

For GTX280 blir det etterhvert også en "stille" overgang til 55nm. Alle GTX280 kort som nVIDIA produserer nå har 55nm brikke.

Sammen med de nye 180-serie driverene så blir dette bra... :)

The holiday shopping spree hasn't started yet, and it seems Nvidia has done a good job getting ready for it. It stands quite a good chance of standing up to ATI in this market segment, thanks to 180.47 drivers which have significantly boosted the performance of GT 200 cards and some rather aggressive pricing on Nvidia's part.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...9&Itemid=40

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...