Black_and_Scholes Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Beklager, men denne koden virker faktisk ikke. Jeg får kompilert, men når jeg skal kjøre programmet får jeg beskjed om at programmet ikke er kjørbart. Hehe, dette synes jeg egentlig er litt flaut.... #include <iostream> #include <fstream> using namespace std; /* Eksempel på test.txt: 1 2 3 1 1 1 1 1000 // Gir svaret "Sum = 1010" */ int main() { int sum = 0; int x; ifstream inFile("C:\Documents and Settings\Administrator.BFKMAL\Mine dokumenter\test.txt"); if (inFile) { inFile >> x; while (!inFile.eof()) { sum += x; // samme som sum = sum + x; inFile >> x; } inFile.close(); cout << "Sum = " << sum << endl; return 0; } else { cerr << "Feil med fil!\n"; return 1; } } Endret 3. desember 2008 av Black_and_Scholes Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Nei, jeg får opp meldingen "Feil med fil!", som du har gitt beskjed om. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg gjorde følgende, og det funker fint: #include <iostream> #include <fstream> #include <cstdlib> using namespace std; int main() { ifstream file("input.txt"); int sum = 0; int n; while(file >> n) sum += n; file.close(); cout << "Sum: " << sum << endl; return 0; } Lenke til kommentar
Ndzy Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Nei, jeg får opp meldingen "Feil med fil!", som du har gitt beskjed om. Tror du får error fordi du har glemt å escape dine backslash "\" . ifstream inFile("C:\\Documents and Settings\\Administrator.BFKMAL\\Mine dokumenter\\test.txt"); Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Ja, det var faktisk det med backslashene. Takk for hjelpen alle sammen. Må si at dette er et meget bra og hjelpsomt forum. Igjen: tusen takk! Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Har laget et program som jeg ikke får kompilert. Det kommer ikke engang opp en feilmelding. Det skjer faktisk ingen ting når jeg prøver å kompilere. Noen som vet hva det skyldes? Her er programmet: #include <iostream> #include <fstream> #include <cstdlib> #include <string> using namespace std; main() { // Opplasting av data ifstream data; data.open ("C:\\Documents and Settings\\Administrator.BFKMAL\\Mine dokumenter\\test2.txt"); // Beregning int x; int array[30]; for (x=1; x < 31; x++) { data > array[x]; if (array[x] > array[x - 1]) { int y = array[x + 1] / array[x]; cout << "Avkastning: " << y; } } cout << "Programmet er slutt"; return 0; } Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Glem det, jeg hadde rotet med lagringen. Og at jeg ikke får frem array[x + 1] skyldes vel bare at array[x + 1] ikke er regnet ut ennå? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 + 1 legges til etter att det gjeldene arrayet er hentet ut. Og ikke bruk + eller - 1. Bruk x++, x--, ++x eller --x når du bare skal legge til eller fjerne en int. Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Hvilken rolles spiller det? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 + 1 legges til etter att det gjeldene arrayet er hentet ut. Og ikke bruk + eller - 1. Bruk x++, x--, ++x eller --x når du bare skal legge til eller fjerne en int. x++ og x-- blir vel også kjørt etter arrayen er hentet ut. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 ... mens ++x og --x blir lagt til x før noe annet blir gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå