RunarL Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Heisann. Går for tiden på forkurs og funderer nå på hva studiepoeng en må ha for å komme inn videre på de forskjellige ingeniørutdanningene. Blir forresten 3mx og 2fy fra forkurs regnet i gjennonsnittskarakterene fra påbygg? Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ta en titt i søkerhåndboka til Samordna Opptak Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 mange plasser kommer du inn bare du består men stå på å gjør ditt beste så går det nok bra Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 går du forkurs så skal du igrunn være garantert opptak der du er no. er sånn på skulen eg går vertfall. Eg tok 2mx og 3mx på 6 veker i sommer istedenfor forkurs, og har 6t fysikk i veka i mitt første semester no på ingeniør. Har du bestått alle fag og ingen er dårligere enn 3, så kjem du nok inn uansett. Høgskuler litt ut i distrikta er meir åpne for tilpassing og da er ikkje det så karakter avhengi. Eg går på Høgskulen i Førde, Automasjons ingeniør og vi er 21 i klassen, og det er en av dei beste ingeniør studia i norge ifølge poeng listene. Var vel en tredje plass tenker eg. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 går du forkurs så skal du igrunn være garantert opptak der du er no. er sånn på skulen eg går vertfall. Eg tok 2mx og 3mx på 6 veker i sommer istedenfor forkurs, og har 6t fysikk i veka i mitt første semester no på ingeniør. Har du bestått alle fag og ingen er dårligere enn 3, så kjem du nok inn uansett. Høgskuler litt ut i distrikta er meir åpne for tilpassing og da er ikkje det så karakter avhengi. Eg går på Høgskulen i Førde, Automasjons ingeniør og vi er 21 i klassen, og det er en av dei beste ingeniør studia i norge ifølge poeng listene. Var vel en tredje plass tenker eg. Arh, fantastisk. Begynnte å lure om jeg kanskje ikke ville komme inn noen steder. Vet jeg har et snitt på 4 og noen desimaler. Bryr meg egentlig ikke om hvor i landet jeg kommer inn. Dessuten virker alle ingeniør utdanningene veldig bra. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du finner alle tidligere poenggrenser på sidene til Samordna opptak. Der finner du også info som lar deg beregne hvor mange konkurransepoeng du har (studiepoeng er forresten noe helt annet enn konkurransepoeng!). Det er haugevis av ingeniørstudier rundt omkring i landet hvor alle som søker som regel kommer inn, siden det er flere plasser enn søkere. Som du tydeligvis har skjønt, betyr ikke det at studiene er dårlige. Ingeniørstudier er mindre populært enn næringslivet kunne ønske seg, og bare halvparten fullfører, så det er lurt å bli ingeniør. Lenke til kommentar
SniperElite Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Består du så kommer du nok inn en plass, bare jobb som søren med skolen så går det nok bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå