Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Pixmania, utrolig treg levering? (edit: tydeligvis ikke så treg likevel)

Anbefalte innlegg

Bestillte meg i tre tiden den 16.nov et kabinett fra pixmania. Vet at dette ikke er en norsk nettbutikk og man ikke får samme rettigheter eller leveringstider derfra ettersom det sendes fra danmark(?). Bestiller som oftest hos komplett for da vet jeg at jeg har varen innen 1-2 dager. Men når prisdifferansen var så stor som den nå var så valgte jeg å teste pixmania likevel. 296,- for kabinett inkl strømforsyning virker jo nesten for godt til å være sant!

Pakken blir raskt ekspedert og får status "EDI created". Altså pakken er blitt klargjort for sending å venter bare på å bli innlevert postkontoret. Eller hvem det nå er som skal sende den. To dager senere, den 18.nov får jeg en mail om at pakken er nå sendt samt sporingsnummeret. Men status er fortsatt den samme. Ingen pakke registrert hos postkontoret.

Idag er det altså gått fire dager siden jeg bestillte pakken, og den er fortsatt ikke registrert hos posten. Er dette normal praksis hos pixmania? Hvor lang tid skal det ta og få plukket opp en vare som er pakket og klargjort for sending...

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en gang fra Pixmania, pga lav pris.

Alle varene var på lager når eg bestilte, og eg fikk ordrebekreftelse der det ble bekreftet. Likevel tok det over en uke før pakken ble sendt. DVS, det tok over en uke før eg fikk mail om at pakken var klar til å bli sendt. Etter det tok det nesten to uker før pakken kom frem, så eg tviler egentlig på at den ble sendt når eg fikk melding.

Kommer uansett aldri til å bestille fra Pixmania igjen, uansett pris. Drittbutikk :thumbdown:

Lenke til kommentar
Har bestilt en gang fra Pixmania, pga lav pris.

Alle varene var på lager når eg bestilte, og eg fikk ordrebekreftelse der det ble bekreftet. Likevel tok det over en uke før pakken ble sendt. DVS, det tok over en uke før eg fikk mail om at pakken var klar til å bli sendt. Etter det tok det nesten to uker før pakken kom frem, så eg tviler egentlig på at den ble sendt når eg fikk melding.

Kommer uansett aldri til å bestille fra Pixmania igjen, uansett pris. Drittbutikk :thumbdown:

Såpass ja, da er det bare å smøre seg med tålmodighet da.. :wee:

Pixmania sender vel fra frankrike?

Men ja, prisen er nok for god til å vøre sant. Tror du må betale moms itillegg.

Godt mulig det er fra frankrike, merket meg bare at sporingsnummeret endte på DK så antok at det sto for danmark. Noe ekstra moms blir det ikke da prisene er oppgitt inkl norsk moms.

Det er ingen ekstragebyerer som moms, toll etc, det er inkludert.

Med "billigbutikkene" får du den ulempen med lengre leveringstider, spesiellt Pixmania som sender varene fra Frankrike.

~ Mortis360

Merker det ja. :fun: Men har forsåvidt tid til å vente. Skal bygge "reste pc" i julegave til nevøen min, og da trengte jeg bare et billig kabinett. Komplett og de norske sidene har jo knapt nok et kabinett under tusenlappen for tiden..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen småting derfra for litt siden. Alt til halv pris i forhold til alle andre plasser. De sendre fra Frankrike, men ordner "importen" selv så den prisen du betaler i nettbutikken er prisen du betaler når du sitter med varen i hånda. Kommer som vanlig Postpakke. Tok litt lengre tid enn normalt, men ikke utrolig treg. Tror det var noe slikt som 8 virkedager fra jeg bestilte til jeg hadde pakken. Pakket veldig bra ("Komplettstyle"/robot), og vedlagt lå det noen Pixmania effekter. Jeg ville dog ikke bestilt noe dyrt der som det vil være fare for å måtte kunne sende i retur siden de opererer ifra Frankrike.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

8 dager er jo ganske tregt i mine øyne når normal postgang er 1-2 dager. Forståelig at det tar lengre tid å sende noe fra frankrike til oslo, enn sandefjord til oslo. Men når de bruker opptil en uke på og i det hele tatt sende pakken så er det jo ikke rart det blir tregt..

Tipper de samler opp et visst antall ordre og sender samlet til norge for å spare fraktutgifter.

Lenke til kommentar
når man bestiller fra pixmania, så må vel varene fortolles også? det er jo isåfall et ekstra steg i prosessen som de andre butikkene med lager her i norge slipper.

Stemmer det, men det er Pixmania som ordner med det der, men det tar uansett litt tid, men jeg tror egentlig det går litt kjappere enn om du hadde bestillt noe fra statene for eksempel.

Lenke til kommentar

Nå er pakken plutselig sortert på sentralen i oslo, så da har jeg den imorgen faktisk. Ser ut til at det bare er sporingssystemet deres som ikke er helt i vater. :)

Er klar over risikoen med reklamasjon o.l men klarte ikke finne tilsvarende vare i norge til en fornuftig pris. Kabinettet blir den neppe noen reklamasjon på uansett, mest spent på strømforsyningen. Håper bare den ikke bråker for jævlig. :fun:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okey, kan noen av dere forklare meg en gang for alle, er moms inkludert i prisen som står på sidene deres? (Norsk moms)

Har sett på dette annlegget fra siden deres, og er ganske interessert, men så kommer det store spørsmålet. Er den prisen som står der relativ, eller kommer det moms/toll og eventuellt annet snacks med, slik at den endelige prisen blir mye høyere?

Har lest igjennom flere poster på forumet her nå, og ser at det er ganske delte meninger om denne saken...

Håper dere kan hjelpe en stakkars fattig student ;)

Lenke til kommentar
Okey, kan noen av dere forklare meg en gang for alle, er moms inkludert i prisen som står på sidene deres? (Norsk moms)

Har sett på dette annlegget fra siden deres, og er ganske interessert, men så kommer det store spørsmålet. Er den prisen som står der relativ, eller kommer det moms/toll og eventuellt annet snacks med, slik at den endelige prisen blir mye høyere?

Har lest igjennom flere poster på forumet her nå, og ser at det er ganske delte meninger om denne saken...

Håper dere kan hjelpe en stakkars fattig student ;)

Prisen du betaler er den du ser på sidene deres. Når du skal betale, legges noe de kaller stressfritt kjøp automatisk til, men det kan du fjerne. Det er litt mer komplisert enn bare å fjerne krysset i en boks - du må klikke på et ikon for avtalen og så fjerne krysset.

De som er av en annen oppfatning har sannsynligvis aldri handlet fra Pixmania og formidler løgn og rykter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...