Gå til innhold

Årets dårligste Deal.no?

Telcontar

Anbefalte innlegg

Betaler nettbutikkene for å være med i prisguiden?

Ja. Vet ikke hvor mye det er, men det koster litt.

Hentet fra Prisguiden sine sider:

Prisguide er til for deg!

Vi setter forbrukeren høyest, og tjenesten er til for deg! Vår forretningsmodell er at butikkene betaler oss en liten sum når vi sender dem en potensiell kunde, mens du som bruker får bare fordeler. Vi spiller med åpne kort, slik at du skal føle deg trygg på at informasjonen du får av oss er korrekt, og ikke tilpasset for å manipulere dine valg. Prisguide gir deg nøytral pris- og butikkinformasjon og alle butikker er med på like vilkår: Ingen kan betale seg til en høyere plassering.

https://prisguiden.no/omoss.php
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...) trodde meningen med slike pakker vare å spare en liten slant, ikke betale overpris.

Telcontar

Det står jo klart og tydelig på www.deal.no at dersom man har spørsmpl om priser kan man kontakte dem. Det er jo bare å spørre dem hvorfor de tar så mye for produktene sine.

Har du spørsmål om priser, (...) Ta kontakt på tlf 800 30 333 eller [email protected].

--------

:thumbup: ...:::fargoth:::... :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjære Steina

skal fortelle deg hva jeg mener.

Prisguiden: brukere på dette forumet bruker sannsynligvis prisguiden til å sjekke hva slags pris det er på de enkelte produkter + en del andre... men en helt vanlig borger som din mor og min mor bruker sannsynligvis ikke prisguiden. de leser heller ikke på div forum.. så å innformere om en dyr ting på dette forum, blir å gi innformasjon på feil plass.

når jeg kjøper noe .er det sjelden att jeg havner på en av butikkene som prisguiden har. finner sikkert bedre tilbud 8 av 10 ganger andre steder.

jeg syntes ikke denne tråden va så forfærdelig. men alle de usaklige innleggene som ble skrevet. som det ble ett ekstra av nå.

en amøbe. hmmm tror jeg traff spikeren på hodet, er vel et encellet dyr uten fast form .

L4r5...

ja de fleste på dette forumet kjenner til prisguiden.. men hvor mange av norges befolkning kjenner til dette forumet + prisguiden? verden er større enn du tror..

tilbake til trådstarters innformasjon.. tipper att deal.no selger bra av sitt pakketilbud. de fleste tror det er ett veldig bra tilbud da det reklameres om det..

Lenke til kommentar
jeg syntes ikke denne tråden va så forfærdelig. men alle de usaklige innleggene som ble skrevet. som det ble ett ekstra av nå.

en amøbe. hmmm tror jeg traff spikeren på hodet, er vel et encellet dyr uten fast form .

L4r5...

Hva har personangrep med saken å gjøre?

tilbake til trådstarters innformasjon.. tipper att deal.no selger bra av sitt pakketilbud. de fleste tror det er ett veldig bra tilbud da det reklameres om det..

Bare for at DU kanskje kjøper tilbudet deres betyr ikke det at ALLE andre gjør det bare for at det reklameres for det.Man kjøper ikke en en TV til 30.000 bare fordi at en kjede reklamere på tv/aviser. ;)

Lenke til kommentar

Steina

Poenget var. hvorfor i all verden må man poste ett innlegg om att tråden og dens innhold ikke var bra ????????

LunaticFanatic..

la oss si att det er 100 butikker. 10 av dem er forholdsvis billige, 80 sånn midt på treet. de ti siste er dyre butikker.

hvordan er det mulig å drive butikk hvis ingen handler hos de dyre????

hvordan er det mulig å drive en butikk i distrikts norge når det er MYE dyrere produkter??

der tar du fullstendig feil LunaticFanatic... de aller aller fleste sjekker ikke produkter opp i mot hverandre,, sjekker heller ikke pris...

de fleste ser på reklamer eller feks hører på mannen som kan alt på feks Elkjøp..

Lenke til kommentar

marama:

Tror du skal ta inn over deg at selv eldre folk her til lands begynner å bli godt bevandret på nett.

Priser og økonomi er noe som er viktig for folk flest, og det blir bare flere og flere som bruker nett til å undersøke priser.

Du snakker som om de fleste er dumme, men jeg tror heller det er motsatt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Er ikke snakk om dummhet.. det er bare slik det er..

har selv vært innom hundrevis av butikker der det står ett helt normalt gift par å ser feks på en tv.. hører de diskuterer størrelse, utseende osv, så står det en selger ved siden av å anbefaler i hytt å pine.. aldri i verden om att de har vært i nabobutikken eller sjekket specs opp i mot hverandre.. de ser att denne tvn var fin til en overkommelig pris...

hos min lokale elektronikk butikk er prisen 20-30% dyrere på varer som tv, vaskemaskin ++++.. men det er folk å handler der hver dag..hvorfor?

ett lite spørsmål på slutten..

når du er ut å kjøper deg ett par sko, sjekker du grundig pris i forskjelige butikker før du kjøper??

Lenke til kommentar
Er ikke snakk om dummhet.. det er bare slik det er..

har selv vært innom hundrevis av butikker der det står ett helt normalt gift par å ser feks på en tv.. hører de diskuterer størrelse, utseende osv, så står det en selger ved siden av å anbefaler i hytt å pine.. aldri i verden om att de har vært i nabobutikken eller sjekket specs opp i mot hverandre..

Jo, det tror eg faktiskt at de har, det er MANGE som gjør nettop dette.Er ikke alle som kjøper det første og beste SELVOM det har god pris osv....

ett lite spørsmål på slutten..

når du er ut å kjøper deg ett par sko, sjekker du grundig pris i forskjelige butikker før du kjøper??

Ja, faktiskt. Både når det gjelder løpesko og hverdagsko.

Lenke til kommentar

Herregud som dere kverulerer.

Når vi kjøpte ny tv sjekket eg på prisguiden først og fant ut at vi kunne spare 5000. Men det skulle ikke foreldrene ha noe av, de hadde snakket med han i butikken og han var så grei og gi de en blu-ray film med på kjøpet av varer til 40 000.

Min onkel kjøpte ny tv på elkjøp for ikke så lenge siden, kunne spart 3000 på nettet. Sa det til han, men han foretrakk elkjøp.

Har så uendelig mange eksempler på folk som heller handler hos kjeder der de vet det er lett å få hjelp om noe går galt enn på nettet.

Ikke si at store deler av norge sjekker på internett før de kjøper noe.

Kanskje en 200 000-300 000 gjør det.

Det betyr fortsatt at største delen av ola og kari nordmann hører heller på selgeren på elkjøp som kan alt

Lenke til kommentar

Dere kan ikke sammenligne valget mellom flere nettbutikker, med nettbutikk imot et lokalt utsalgssted.

Det er ikke alle som vil handle over nett, bare fordi det er billigere, men det er fordi de synes det er mye enklere å handle av den lokale forhandleren, slik at de vet hvem de handler av.

Når det er snakk om netthandel, så tar de aller fleste og sammenligner priser før de bruker mange tusen kroner på en nettbutikk.

Såklart går ikke deal.no konkurs, fordi de har nok en god del varer med konkurransedyktige priser også. Bare at én vare er dyr, betyr ikke at ALLE varer er dyre.

Hvis poenget med denne tråden er "DEAL.NO ER RÅDYRE! IKKE KJØP FRA DEM", så var denne tråden dødfødt fra starten av.

Steina

Poenget var. hvorfor i all verden må man poste ett innlegg om att tråden og dens innhold ikke var bra ????????

Du gjør jo akkurat det samme!

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Har du mer enn 100/150 posts på diskusjon.no er det vel ikke så veldig sannsynelig at du er representativ for de fleste nordmenn når det gjelder kunnskap og interesse om slike ting. Du er mest sannsynelig litt over. De fleste skjønner ikke helt konseptet nettbutikk, og syns det er litt skummelt. Tok meg greit med tid å overtale mamma om at hun skal bruke nettbutikk til sin nye TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...