Celor Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei, i går formiddag satt jeg og holdt på med pc'n, spilla og leste nett. Plutselig frøs skjermbildet og pc'n stoppa helt. Jeg trykka på reset knapp og tenkte at dette var Vista som bare ikke gidda mer, men pc'n virka helt død. Skjermkortets vifte gikk på full og ingenting annet skjedde. Jeg har prøvd å sette i en annen CPU og RAM, men samme resultat. Eneste jeg ikke har prøvd er et annet skjermkort. Tok ut CPU og RAM og prøvde å slå på for å se om der kom noen form for pipelyd for feilmelding, men totalt stille. Er det stor sannsynlighet for at hovedkortet har tatt kveld? Eller kan det være annen årsak? På forhånd takk. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei, i går formiddag satt jeg og holdt på med pc'n, spilla og leste nett. Plutselig frøs skjermbildet og pc'n stoppa helt. Jeg trykka på reset knapp og tenkte at dette var Vista som bare ikke gidda mer, men pc'n virka helt død. Skjermkortets vifte gikk på full og ingenting annet skjedde. Jeg har prøvd å sette i en annen CPU og RAM, men samme resultat. Eneste jeg ikke har prøvd er et annet skjermkort. Tok ut CPU og RAM og prøvde å slå på for å se om der kom noen form for pipelyd for feilmelding, men totalt stille. Er det stor sannsynlighet for at hovedkortet har tatt kveld? Eller kan det være annen årsak? På forhånd takk. Er det strøm til hk? ville sjekket PSU-en. Lenke til kommentar
Celor Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Er det strøm til hk? ville sjekket PSU-en. Der er et grønt lys på HK som lyser når jeg setter i strømkabel, men kan jo ikke være helt sikker på at der er noe feil med PSU likevel. Men jeg heller litt mer mot at HK har røket enn at PSU tok kveld.... Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ikke sikker at PSU-en er ok likevel. ville prøvd med annen PSU først. Starter PC-en i det hele tatt? eller er det helt dødt? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nok biosen som har tatt kvelden Prøv å ta ut batteriet på hovedkortet å la det være ute i noen minutter for så å sette det inn igjen. trekk ut strømmen før du gjør det Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Maskinene skal jo starte selvom batteriet er flat. men lagre i bios cmos er da ikke mulig. Lenke til kommentar
Celor Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Ikke sikker at PSU-en er ok likevel. ville prøvd med annen PSU først. Starter PC-en i det hele tatt? eller er det helt dødt? Når jeg starter maskinen (eller prøver på) så gir PSU strøm til de komponenter som er koblet til, HD, grafikkort osv. Skjermen får ikke signal i det hele tatt. Men det jeg henger meg opp i er at HK ikke reagerer på at der ikke er ram/cpu satt i, da burde det være pipelyd, ikke sant? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ikke sikker at PSU-en er ok likevel. ville prøvd med annen PSU først. Starter PC-en i det hele tatt? eller er det helt dødt? Når jeg starter maskinen (eller prøver på) så gir PSU strøm til de komponenter som er koblet til, HD, grafikkort osv. Skjermen får ikke signal i det hele tatt. Men det jeg henger meg opp i er at HK ikke reagerer på at der ikke er ram/cpu satt i, da burde det være pipelyd, ikke sant? Det burde vært pipelyd ja. men tror det finnes hk som ikke gir slike pipelyder ved feil. ville prøvd å starte maskinen kun med nødvendig komponenter som cpu,ram,vga. om du har onboard vga, bruk det. dobbelsjekk minne og psu i annen pc. Lenke til kommentar
Celor Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Det burde vært pipelyd ja. men tror det finnes hk som ikke gir slike pipelyder ved feil. ville prøvd å starte maskinen kun med nødvendig komponenter som cpu,ram,vga. om du har onboard vga, bruk det. dobbelsjekk minne og psu i annen pc. Har ikke onboard vga, og har prøvd et annet sett minne. PSU skal jeg teste i ettermiddag, samt skjermkortet. Takker for all input og hjelp så langt Skal komme tilbake i kveld når jeg har fått gjort testing Lenke til kommentar
Celor Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Har nå prøvd PSU og skjermkort i en annen PC, og de funka bare fint. Så da gjenstår bare hovedkortet og da er nok mine mistanker bekreftet. Bestiller nytt i kveld ' Uansett, takk for hjelpa dmdb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå