Gå til innhold

Bra nybegynnerkamera, hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg et speilreflekskamera, men er veldig usikker på hvilket. Har tenkt litt på Nikon D80, hvilket objektiv passer i så fall til dette? Skal ta mye bilder av dyr, både i bevegelse og stille. Det skal helst ikke koste mer enn 8000 med objektiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bedrive fotografering som en hobby,eller bare ta noen snapshot i ny og ne ?

Er du villig til å lære deg hvordan man skal ta bildene for og få best mulig resultat.

Antall megapixel skal du ikke se deg blind på.Stort sett alle nyere kameraer gir bra bilder.

Kjenner du noen som har et eldre speilrefleks liggende,det kan hende du kan bruke de objektivene over til et nytt digitalt system,men det må være av samme fabrikat.

Hvis du skal ta bilder av bevegelige mål så vil ikke liveview fungere optimalt.

Det er mange bra kameraer ute på markedet i dag til en rimelig pris.

Ta gjerne og les noen andre poster her for å få litt innblikk i hva andre foretrekker at kameraet skal klare.

Men må gjerne ha litt mer informasjon for og kunne veilede deg i riktig retning.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
.

Hvis du skal ta bilder av bevegelige mål så vil ikke liveview fungere optimalt.

.

Her vil jeg si meg uenig, på Sony A300 og A350 er ikke det noe stort problem, siden "lag" omtrent ikke er tilstedeværende + at autofokusen funger i liveview

Quick AF Live View freestyle shooting with true SLR-class autofocusing

http://www.sony.net/Products/dslr/a300/features.html#01

+ at ingen tvinger deg til å bruke liveview på alt, men på A300 og A350 er den et fint supplment til den optiske søkeren, der har du begge mulighetene :)

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...