Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar litt forvirret

t_olsen_82

Anbefalte innlegg

hei tenkte å kjøpe meg en ny bærbar pc men er ikke så veldig inne i dette med pcer for å si det sån.. har skjønt at mye minne vil være bra! he he

idag har jeg en ca 4 år gammel bærbar pc Amilo D1840 pentium 4 3,0 GHZ med 2 x 512 ddr ram grafikk 128 Ati 9600 mb skjerm 15,4 WXGA

den nye pcen jeg har sett på står det at den har prossesor

Intel Pentium Dual Core T2410 / 2 GHz Har den da dårliger prossesor en den jeg har?? eller er det nye typer??

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=39155...led#accessories

Ellers er det pcen i linken jeg har tenkt å kjøpe fordi jeg ikke skal over 5000 kr,-

spør kansje dumt, men er den evt nye pcen vesentlig bedre en den gamle???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så når man snakker om prossesor idag og for en 4 åt gammel pc blir det mest sansynlig feil å bare lese av antall ghz ? da det er ny type prossesorer???

Hvor grensa går der en tokjerneprosessor er dårligere enn din vet jeg ikke, men de aller fleste av dagens prosessorer (unntatt de 10" osv) er bedre enn den du har.

Den prosessoren på den laptopen fra komplett er forrige generasjons prosessor. Finn en prosessor som er "core 2 duo" (såkalt Montevinaprosessor). De er raskere.

Det innebygde skjermkortet er ikke mye bedre enn det du allerede har, om det i det hele tatt er bedre. Innebygde skjermkort skal man vike unna om man skal spille litt spill.

Hva skal du bruke laptopen til?

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...