^fmj Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Installerte akkurat win xp home sp2, men får ikke aktivert windows, får beskjed om at det er feil produktnøkkel. Denne pcen er gammel (ca 5 år), men når installasjonscden tok produktnøkkelen som er klistret på regnet jeg med at alt var i orden. Skal det gå an å aktivere med en så gammel kode, eller er det sp2 som lager krøll? Endret 20. november 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Star Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har du endret maskinvaren i det siste? Benytt deg av aktivering over telefon - dette skal fungere dersom produktnøkkelen er gyldig Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Har installert mer ram for noen år siden. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har flere ganger måttet ringe Microsoft for å få aktivert, har gått bra hver gang. Stusser litt på att du får melding om att key'en er feil, bruker du cd platen som fulgte med pc'en ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 For å sjekke produktnøkkel , last ned SIW deretter : Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 sleit med det samme for en stund siden selv, fikk beskjed om at jeg hadde brukt aktiveringskoden for mange ganger ring supporten, de kan nok hjelpe deg Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Har flere ganger måttet ringe Microsoft for å få aktivert, har gått bra hver gang. Stusser litt på att du får melding om att key'en er feil, bruker du cd platen som fulgte med pc'en ? Var ikke noe plate med pcen, antar at det var en skjult partisjon på pcen elns. Jeg har ikke hatt den helt siden den var ny. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har flere ganger måttet ringe Microsoft for å få aktivert, har gått bra hver gang. Stusser litt på att du får melding om att key'en er feil, bruker du cd platen som fulgte med pc'en ? Var ikke noe plate med pcen, antar at det var en skjult partisjon på pcen elns. Jeg har ikke hatt den helt siden den var ny. Mulig du bruker feil installasjons cd. Du trenger mest sannsynlig en OEM variant av home eller pro, i tillegg må du ha rett språk. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Har brukt denne platen på en annen bærbar og da gikk alt fint, så jeg regner med at det er rett type plate. Endret 21. november 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Star Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Brukte du samme produktkode? Endring av maskinvare kutter ned på antall ganger man kan aktivere.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) En annen pc med annen produktkode. Den koden har bare vært brukt en gang når pcen var ny, så det burde ikke være noe problem. Får vel bare ringe, høre hva de sier. Endret 21. november 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
holvik Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Formulerte meg litt uklart lenger oppe. Det jeg mente var att : har du en - OEM XP home norsk - nøkkel så må du ha en plate som er av varianten -OEM XP home norsk. Tungvinnt med så mange varianter av XP cd'en, dette er bedre på Vista. Men det er ikke sikkert att det er dette som er problemet ditt. Du får gi en tilbakemelding når du har ringt Microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå