Gå til innhold

Får ikke aktivert Xp Home

^fmj

Anbefalte innlegg

Installerte akkurat win xp home sp2, men får ikke aktivert windows, får beskjed om at det er feil produktnøkkel. Denne pcen er gammel (ca 5 år), men når installasjonscden tok produktnøkkelen som er klistret på regnet jeg med at alt var i orden.

Skal det gå an å aktivere med en så gammel kode, eller er det sp2 som lager krøll?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har flere ganger måttet ringe Microsoft for å få aktivert, har gått bra hver gang.

Stusser litt på att du får melding om att key'en er feil, bruker du cd platen som fulgte med pc'en ?

Var ikke noe plate med pcen, antar at det var en skjult partisjon på pcen elns. Jeg har ikke hatt den helt siden den var ny.

Lenke til kommentar
Har flere ganger måttet ringe Microsoft for å få aktivert, har gått bra hver gang.

Stusser litt på att du får melding om att key'en er feil, bruker du cd platen som fulgte med pc'en ?

Var ikke noe plate med pcen, antar at det var en skjult partisjon på pcen elns. Jeg har ikke hatt den helt siden den var ny.

Mulig du bruker feil installasjons cd.

Du trenger mest sannsynlig en OEM variant av home eller pro, i tillegg må du ha rett språk.

Lenke til kommentar

Formulerte meg litt uklart lenger oppe.

Det jeg mente var att : har du en - OEM XP home norsk - nøkkel så må du ha en plate som er av varianten -OEM XP home norsk.

Tungvinnt med så mange varianter av XP cd'en, dette er bedre på Vista.

Men det er ikke sikkert att det er dette som er problemet ditt. Du får gi en tilbakemelding når du har ringt Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...