MysticoN Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 At Parkmann som er en tankeleser kan styre tanker har jo i det minste en korrelasjon. Jeg sliter nå uansett med å se hvorfor kuldekvinnen plutselig skal få aqua skills. Men whatever, skjer jo så mye dumt i serien anyway. Gir nå mye mer mening å knytte den tredje klonen inn i plotten enn å gjennopplive en pulverisert karakter. Det jeg tenkte på at det var en hely "ny" person. siden de var trillinger. men kan no hende at det er samme jenta:) Men siden du mener at Heroes har tapt seg såpass mye og no er dårlig serie så ser vi vel ikke noe mer av deg i denne delen av forumet da eller? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ser det slik at hun kan faktisk få vann. Jeg syns de har knyttet det inn bra nok. Helt frosset -> Smelter -> Gjenoppstår i vann. At Parkmann som er en tankeleser kan styre tanker har jo i det minste en korrelasjon. Jeg sliter nå uansett med å se hvorfor kuldekvinnen plutselig skal få aqua skills. Men whatever, skjer jo så mye dumt i serien anyway. Gir nå mye mer mening å knytte den tredje klonen inn i plotten enn å gjennopplive en pulverisert karakter. Du sliter med å se sammenhengen mellom is og vann? Nå har hun ikke kontroll over is da. Hun fjerner varme, og det har i prinsippet null å gjøre med is. Is er bare biproduktet når hun bruker kraften sin Kan vel hende hun har lært seg nye triks, slik som de fleste andre heltene har etterhvert? Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ser det slik at hun kan faktisk få vann. Jeg syns de har knyttet det inn bra nok. Helt frosset -> Smelter -> Gjenoppstår i vann. At Parkmann som er en tankeleser kan styre tanker har jo i det minste en korrelasjon. Jeg sliter nå uansett med å se hvorfor kuldekvinnen plutselig skal få aqua skills. Men whatever, skjer jo så mye dumt i serien anyway. Gir nå mye mer mening å knytte den tredje klonen inn i plotten enn å gjennopplive en pulverisert karakter. Du sliter med å se sammenhengen mellom is og vann? Nå har hun ikke kontroll over is da. Hun fjerner varme, og det har i prinsippet null å gjøre med is. Is er bare biproduktet når hun bruker kraften sin Kan vel hende hun har lært seg nye triks, slik som de fleste andre heltene har etterhvert? Ja det er jo absolutt en mulighet, men teknisk sett så har vann og frysing ingenting å gjøre med hverandre, mens de som har utviklet kreftene har gått videre på basis av det de har. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg vil først bare gratulere folka bak serien; dere klarte å dra meg inn i serien igjen. Dette er bra gjort, med tanke på at jeg hata omtrent hele volume 3. Plottet var "all over the place", og det samme var karakterene. Nathan var plutselig blitt stormannsgal, Sylar fortsatte med den jævlig irriterende identitetsendringen sin og far Petrelli, som hadde potensiale til å bli en skikkelig god skurk døde på utilfredstillende vis. Etter denne skuffelsen regna jeg med Heroes var over for min egen del. Det var derfor ikke før et par uker siden at jeg mot all min egen fornuft ga serien en sjanse til. Og, vet du hva? Jeg likte det dæggern meg! Masse Sylarsentrerte episoder, en utspekulert operasjonsleder, og glimrende samspill mellom den nevnte soldattypen, far Bennet og Nathan. (Jeg har faktisk alltid likt sistnevnte, til tross for hans mange sidebytter) Sesongavslutningen var riktignok skuffende. Som noen påpeker er det ganske forkastelig moralitet av Angela Petrelli å la tidenes verste seriemorder overta kroppen til sin egen sønn, og attpåtil la fyrens datter gå rundt å tro at Sylar er faren hennes. I tillegg er det en typisk plottvist i ekte såpeoperastil. Jeg mistenker at manusforfatterne angrer på å ha introdusert blodet til Claire som gjenopplivende, og prøver å fase ut denne bruken av blodet gradvis. Hvis ingen av karakterene virkelig kan dø ville seriens momentum og spenningsfaktor være historie. Men denne løsningen er ikke noe bedre! Ser heller at et eller annet skjer med Claire, slik at blodet mister denne effekten. Det var også utrolig skuffende at vi ikke fikk se showdownen til Peter/Nathan og Sylar. Nathans død ble dermed utrolig antiklimaktisk og skuffende. Til tross for et par rare valg fra skribentenes side har altså serien klart å vinne meg, en innbitt og kresen skeptiker tilbake igjen, og jeg gleder meg faktisk til fortsettelsen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Sist gang blodet til Claire ble bruk, hvor lenge var Noah skadet da? Når de fant Nathan så var han allerede død. Altså, vil tro de kunne fått såret i orden, men det hjelper gjerne ikke hvis han allerede er blødd ut, mistet blod til hjernen og er klinisk død. Husker ikke helt hvordan det skjedde forrige gang. Synest det er rart hvis blodet til Claire kan få liv i folk igjen, men at det kan heale folk er eg helt for. (I denne Heroes verden ) Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Sist gang blodet til Claire ble bruk, hvor lenge var Noah skadet da? Når de fant Nathan så var han allerede død. Altså, vil tro de kunne fått såret i orden, men det hjelper gjerne ikke hvis han allerede er blødd ut, mistet blod til hjernen og er klinisk død. Husker ikke helt hvordan det skjedde forrige gang. Synest det er rart hvis blodet til Claire kan få liv i folk igjen, men at det kan heale folk er eg helt for. (I denne Heroes verden ) Noah hadde blitt skutt i hodet(!), mer bestemt det ene øyet, og hadde vært død i hvertfall flere timer. For alt vi vet regenererer blodet til Claire det tapte blodet, og også hjerneceller. Noah skulle vært hjernedød, men det var han ikke. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Da blir det teit ja. Tror nok forfatterne har funnet ut at det blir for "mektig" å kunne bruke blodet hennes i en sånn situasjon. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det blir jo absolutt ikke mektig nok hvis de gjør det innenfor en tidsramme på en time og med så liten skade. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hele "Sylathan"-karakteren liker jeg rett og slett ikke, ei heller at Peter er blitt så veik når det kommer til krefter. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Da blir det teit ja. Tror nok forfatterne har funnet ut at det blir for "mektig" å kunne bruke blodet hennes i en sånn situasjon. enig i det, men de kunne iallefall nevnt dette i en bi-setning. "Lets use Claires blood" "It wont work, his been dead for several hours" eller no Hele "Sylathan"-karakteren liker jeg rett og slett ikke, ei heller at Peter er blitt så veik når det kommer til krefter. Ligger vel i kortene at Peter bare trenger ett besøk til touch-and-go-toddler Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes også de kunne vist hvordan Peter fikk tatt på presidenten, og den siste "fighten" mellom de tre... Jeg er enig med dere over om at det er noe rart med manuset og å ikke gjenopplive Nathan. Jeg håper og tror at moren har tatt vare på kroppen til Nathan og vil gjenopplive ham senere.. =) Kroppen ligger sikkert på kjøla der shape-shifteren lå ... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ja det er jo absolutt en mulighet, men teknisk sett så har vann og frysing ingenting å gjøre med hverandre, mens de som har utviklet kreftene har gått videre på basis av det de har. Hun frøs ned alt rundt seg temmelig grundig, brukte segselv til å skyve varme ut av alt som var i nærheten og dermed blei hun endel av alt rundt, når alt da smeltet så blei hun og alt hun frøs ned rundt liquified. Og dermed er hun ikke vann, mer bare en substans som oppfører seg og ser ut som vann. Og sikkert kan blande seg ut i vann. Hun er liquified Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes også de kunne vist hvordan Peter fikk tatt på presidenten, og den siste "fighten" mellom de tre... Presidenten godtok jo åpenbart at han tok på ham. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) "It wont work, his been dead for several hours" eller no Problemet er jo at etter Heroes logikken, så ville dette ha fungert. Noah Bennet var som flere har påpekt død i flere timer før han ble gjenopplivet igjen. Så den forklaringen hadde ikke holdt vann. Endret 6. mai 2009 av Jakoozie Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Problemet er jo at etter Heroes logikken, så ville dette ha fungert. Noah Bennet var som flere har påpekt død i flere timer før han ble gjenopplivet igjen. Så den forklaringen hadde ikke holdt vann. Finnes det logikk i Heroes? Det er nesten som matte for meg, noen ting skjønner jeg... andre gjør jeg uten å vite hva jeg gjør. Serien har virkelig nøstet seg opp... Endret 6. mai 2009 av SasaB Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Presidenten godtok jo åpenbart at han tok på ham. Kanskje dette er noe jeg ikke husker ... får sjekke ut episoden igjen... Edit : Vi fikk ikke se det fikk vi ? Selvfølgelig er det åpenbart at han har tatt på presidenten. Og det er vel så og si åpenbart at han godtok det også. Det jeg synes er vel så interessant er hvordan han rakk det osv. Jeg satt igjen med en følelse som satt spørsmålstegn ved hvordan han hadde fått til det så raskt. Det er ikke noe stort problem, men jeg føler heller ikke at det kan bagatelliseres som en "åpenbar" sak. Endret 6. mai 2009 av snoemann Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tja, vi vet jo at det ikke gikk så veldig lang tid før sylar var nede igjen, men presidenten var jo i bygningen, så det er egentlig null problem hvis det er et nødstilfelle. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det Peter kunne ha gjort, var å ha gått forbi en av sikkerhetsvaktene og tatt på en av dem og gjort et eller annet med denne vakten, gått bort og tatt på presidenten og gjort et eller annet med han og. Selvfølgelig uten at de andre hadde sett dette. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ville iallfall blitt dritkjedelig tv hvis de forklarte til og med den situasjonen. Overraskelsen av at det var Peter og at Zylar ikke hadde "vunnet" var jo hele pointet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå