Gå til innhold

Heroes Volume Four; "Fugitives". [SISTE episode 27.april, An Invisible Thread]

Anbefalte innlegg

man ser aldri trracy blir til vann. men hvis det er henne, blir jeg dyyypt skuffet.

men jeg tror peter har alle kreftene, jeg tror han mente "du trodde aldri jeg kom til å gjøre dette", ikke direkte oversatt, men ett ordtaak på en måte. men fortsatt ikke helt skjønner hva som skjedde da han tok hånda hans i bilen, tømte han han for krefter eller hva?

Sylar måtte ta bort i han for at han kunne shapeskifte til han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man ser aldri trracy blir til vann. men hvis det er henne, blir jeg dyyypt skuffet.

men jeg tror peter har alle kreftene, jeg tror han mente "du trodde aldri jeg kom til å gjøre dette", ikke direkte oversatt, men ett ordtaak på en måte. men fortsatt ikke helt skjønner hva som skjedde da han tok hånda hans i bilen, tømte han han for krefter eller hva?

Sylar måtte ta bort i han for at han kunne shapeskifte til han.

ja men hva var det peter gjorde som gjorde at sylar skifta til masse forskjellige folk? nesten som i Terminator 2, da terminator duden dør.

Lenke til kommentar

Det var vel det at da han prøvde å skifte til presidenten (noe som ikke var mulig, siden han ikke hadde hans dna) Så da han prøvde å forandre seg, gikk kroppen hans på en måte tilbake over de siste personene han hadde tilegnet seg. Iogmed at kroppen hans ikke greier å ta den forandringer hjernen hans er innstilt på.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt sikkert kanksje han kan gjøre det uten å kappe av hue på folk men de dør fremdels? Dumt at vi ikke fikk oppklart det da sylar tok kraften til shapeshiftern om han døde når han tok den eller om de drepte han etterpå. :S

Lenke til kommentar

For at Sylar skal kunne ta evnene til folk uten å måtte se hjernen deres, så er han nødt til å forstå personen og følelsene deres. Og det gjennom empati, og jeg tror ikke Sylar var så veldig i kontakt med følelsene (verken sine egne eller Nathan sine) på det tidspunktet.

Lenke til kommentar

Alt i alt er jeg skuffet over denne sesongen. Håpet var der, fordi serien vartet opp med noen knall-episoder. Men sesongavslutningen var serisøt skuffende. Så sesongen endte med en middels karakter, reddet av Sylar og det at jeg fortsatt har litt kjærlighet igjen for serien. Håper det blir bedre neste sesong, hadde håpet de ville klare å rydde opp i denne. Skrev en heller lang anmeldelse av sesongen (på engelsk): http://flaglima.com/?p=867

Lenke til kommentar
For at Sylar skal kunne ta evnene til folk uten å måtte se hjernen deres, så er han nødt til å forstå personen og følelsene deres. Og det gjennom empati, og jeg tror ikke Sylar var så veldig i kontakt med følelsene (verken sine egne eller Nathan sine) på det tidspunktet.

Så "har han alle minnene" til Nathan nå også da, da han tok på gjenstandene hans.

Lenke til kommentar
han kan ta krefter uten å kappe av huet, når han drepte shapeshifter fyren, sa jo denko "could you do it without leaving a scar?" og vips, lå "sylar"der med en dolk i bakhodet og ikke noe kutt i panna.

kan no hende han brukte litt av blodet sitt for å "fjerne" kuttet i panna

Endret av Fadeless
Lenke til kommentar

Satset på at det skulle bli serieavslutning jeg. Serien suger jo egentlig seriøst balle og de som skriver manus har garantert glemt å ta logikk pillene sine.

Flytte punkt i hjernen, det jævla blodet det av ukjente årsaker ikke bruker(åpenbart mye lurere å gjøre sylar om til Nathan), de fancy klærne man kan skifte på. Hva er det med venstrehåndbruken til Sylar når han skriver seg inn? Og hvofor klarer han ikke å banke to spjelinger som flyr?

Og nei, det er ikke Tracy som har dukket opp. Hva søren har kulde å gjøre med drukningsdød? Det store spørsmålet er vel hvorfor denne tredje klonen(var ikke den død?) skulle ha noen grunn til å drepe en building 36 agent.

Men igjen, at Sylar blir Nathan blir jo bare så dumt at det er vanskelig å beskrive. Er kluet at han skal fungere som sønn, bror og far nå da plutselig. Og hva er det med alle løgnene denne Petrelli familen skal ha? Å skjule farens død for Claire er jo rett og slett ondskapsfullt og hun vil nå gå rundt å tro at Sylar er faren... WTF!

Syke syke serie.

Lenke til kommentar

Synes ærlig talt det blir feil å si at serien suger.

Men jeg er enig angående mye av løsningene, det er nesten som etter vol.2 så har serien fått flere og flere plothull og dårlig løsninger. Jeg godtar det med Nathan, tiltross for at det med ikke bruken av blodet til Claire var litt downer.

Det med at du nekter for at det er Tracy virker som om du har glemt en av de mest sentrerte karakterne på serien(og forresten hva Bob sa i sesong 2), Matt Parkman. Hva var det han kunne i starten? Han kunne bare lese/høre tanker. Hva kan han nå? Jo, han kan fabrikere minner og kontrollere mennesker med evnene sine. Det har aldri vært fastslått at Tracy bare kan fryse ned ting, og at hun også kan kontrollere vann er ikke noe galt. Det virker som om du finner opp det som en grunn, bare fordi du ikke forstår det. Eller idet heletatt har tatt i betrakning at Heroes`ene kan utvikle evnene sine.

Lenke til kommentar

At Parkmann som er en tankeleser kan styre tanker har jo i det minste en korrelasjon.

Jeg sliter nå uansett med å se hvorfor kuldekvinnen plutselig skal få aqua skills. Men whatever, skjer jo så mye dumt i serien anyway. Gir nå mye mer mening å knytte den tredje klonen inn i plotten enn å gjennopplive en pulverisert karakter.

Lenke til kommentar
At Parkmann som er en tankeleser kan styre tanker har jo i det minste en korrelasjon.

Jeg sliter nå uansett med å se hvorfor kuldekvinnen plutselig skal få aqua skills. Men whatever, skjer jo så mye dumt i serien anyway. Gir nå mye mer mening å knytte den tredje klonen inn i plotten enn å gjennopplive en pulverisert karakter.

Du sliter med å se sammenhengen mellom is og vann?

Lenke til kommentar

Ser det slik at hun kan faktisk få vann. Jeg syns de har knyttet det inn bra nok. Helt frosset -> Smelter -> Gjenoppstår i vann.

Nå har hun ikke kontroll over is da. Hun fjerner varme, og det har i prinsippet null å gjøre med is. Is er bare biproduktet når hun bruker kraften sin :)

Lenke til kommentar
Ser det slik at hun kan faktisk få vann. Jeg syns de har knyttet det inn bra nok. Helt frosset -> Smelter -> Gjenoppstår i vann.

Nå har hun ikke kontroll over is da. Hun fjerner varme, og det har i prinsippet null å gjøre med is. Is er bare biproduktet når hun bruker kraften sin :)

Godt poeng, det tenkte jeg ikke på. Da blir det fort noe annet igjen ja... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...