Gå til innhold

Livet på Madla

anskart

Anbefalte innlegg

Min jobb var å sitte i et rom langt nede i bakken og kommunisere med kystvakten via radio.

Hva lokalbefolkningen mener om skjegget mitt, gir jeg en god dag i.

Jeg ser ut som Mullah Krekar, og det kan ingen nekte meg.

Godt du har forståelse med skapet :-)

Jeg gjentar meg selv:

TRUSETRIKSET:

Rydd i skapet ditt en gang for alle. Legg minst mulig i skapet.

Oppbevar det undertøyet du faktisk bruker i en sivil bag under sengen.

Så sparer du flere timer med skaprydding hver dag.

for de som IKKE skal ut å krige er dette en grei ordning, men for de som aldri vet om man er i leiren den neste uken, så er man avhengig av orden.

flere timer skap-rydding hver dag? jeg brukte kankje en time til sammen i løpet av en uke på skapet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for de som IKKE skal ut å krige

Det gjelder de aller fleste.

flere timer skap-rydding hver dag? jeg brukte kankje en time til sammen i løpet av en uke på skapet...

Da hadde du snille befal. Jeg fikk ikke godkjent en eneste gang under rekruttskolen.

Derfor søkte jeg om å få bo hjemme da rekrutten var over.

Det ble innvilget, og i tillegg til at jeg slapp mye vasking, fikk jeg ekstra penger for mat, siden jeg ikke åt i kantina.

det eneste riktige.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et par gode grunner:

* Jeg har bil, så jeg slipper å stole på kollektiven og bli forsinka.

* Jeg hadde turnusarbeid, med sterkt varierende arbeidstider. Hvis jeg skulle delt rom med flere andre, ville vi bare vekket hverandre til alle døgnets tider.

De ekstra pengene var bare en femtilapp til dagen, tilsvarende det kantinematen er verdt.

Anbefaler alle som kan, å søke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Av de jeg kjenner som har vært der så er rekrutten på Madla ganske enkel og slapp. Har bare hørt noen virkelig høl-i-hue ting som de har lært på Madla som er latterlig. Såvidt jeg har skjønt er det veldig bra sosialt, dog.

er inne nå på madla og er ferdig om en uke, kjenner meg ikke igjen her.

erpå 3.3 hvor det er veldig bra, konge befal

Lenke til kommentar

Madla imponerte ikke meg.

De bygget ny kantine over den gamle rekruttparkeringen, sånn at rekrutter måtte parkere bilene sine utenfor leiren der bilinnbrudd skjedde hele tiden. NEEEEIDA, vi fikk ikke parkere inni leiren. Man måtte ha gull på skuldera for å få lov til det.

Det minste man kan forlange når man dediserer et år av livet sitt, er vel at bilen står trygt.

En lønn på 300.000 er heller ikke å foakte. Befalet tjener mer og jobber mindre.

Forsvaret anbefales kun for sånne som meg, som trengte forsvaret for å pynte på CVen.

Selv så valgte jeg marinen for å slippe å fryse i telt, spise transtuing varmet på bål, og drite ute i skogen.

Fikk innendørstjeneste i stedet. MEN TRO IKKE AT DU BLIR RESPEKTERT!

Min jobb var å gjøre alle de andre sin jobb, + ta søpla, vaske opp og sette opp ny pose.

Utrolig at det var de som fikk lønn, og ikke jeg.

Jeg storkoste meg da en gallup-dame fra forsvaret ringte og spurte meg hvordan jeg hadde trivdes, og hvordan de evt. kunne forbedres.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...