Gå til innhold

Livet på Madla

anskart

Anbefalte innlegg

Den andre troppen fikk øks når vi var på øvelse. Vi fikk ikke. Jævlig gøy å kappe raier til en 10-duker da, hvor vi måtte gå ut i fra at vi ikke kunne komme til å måtte slå leir et sted helt uten trær.

Står det så dårlig til oppi der nå? Lurer på hvor de øksene tok veien hen over sommern!? :hmm: Vil tro at de har tatt samme veien som alle de gode primusene, til auksjon.

Det var ikke fordi vi ikke hadde økser, men fordi befalet ikke ville gi oss dem. De lå jo på troppsdepoet.

Var du i KPA eller KPB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye syting her på tråden men det er vel kanskje den ny generasjonen som vil ha alt på ett sølvfat!

Hvis man ikke takler gjøremålene under rekrutten så takler man heller ikke noe motgang ellers i livet. Det skal ikke gå innpå deg og de gjør det bare for å stresse deg!

Jeg hadde det helt supert når jeg var inne. Utrolig komisk men det var kanskje fordi folkene i troppen var en del eldre en befalet.

Havnet på KV Ålesund som var realtivt ny! Super mat og underholdning!

Lenke til kommentar
Den andre troppen fikk øks når vi var på øvelse. Vi fikk ikke. Jævlig gøy å kappe raier til en 10-duker da, hvor vi måtte gå ut i fra at vi ikke kunne komme til å måtte slå leir et sted helt uten trær.

Står det så dårlig til oppi der nå? Lurer på hvor de øksene tok veien hen over sommern!? :hmm: Vil tro at de har tatt samme veien som alle de gode primusene, til auksjon.

Det var ikke fordi vi ikke hadde økser, men fordi befalet ikke ville gi oss dem. De lå jo på troppsdepoet.

Var du i KPA eller KPB?

Var ikkenoe KpA i fjor, eller det vil si de var i afg. Da er det ikke så mange muligheter igjen :p

Lenke til kommentar

Var du i KPA eller KPB?

Var ikkenoe KpA i fjor, eller det vil si de var i afg. Da er det ikke så mange muligheter igjen :p

hehe, ok. Da koste jeg meg på gamlekaserna di i rekrutten i år, yay

Edit: Vent, var det kun kpB og støtte fjor, altså? Eller hadde KPC også folk inne til fgtj?

Endret av Herrbrun
Lenke til kommentar

Var du i KPA eller KPB?

hehe, ok. Da koste jeg meg på gamlekaserna di i rekrutten i år, yay

Edit: Vent, var det kun kpB og støtte fjor, altså? Eller hadde KPC også folk inne til fgtj?

KpC hadde også folk inne. Men nå ingen KpB. Faen 2.bn uten Kpb er som en cv90 uten belter.

Lenke til kommentar

De to første ukene på Madla hadde vi ikke landlov, så da brukte man jo ikke så mye. Gikk litt til kino, kiosken og kantina. De to neste ukene tror jeg at jeg brukte en god del penger... Men 1000-2000 kr skal holde i massevis, i teorien kan du leve på Madla uten å bruke penger.

Ville gått for et kompaktkamera fra Olympus som tåler en støyt. F.eks. dette.

[...]Det fnyser av fall fra høyder opp til 2 meter, og dyp ned til 10 meter under overflaten. det er også garantert å tåle trykk på opptil 100 kg uten å mukke.
Lenke til kommentar
sanitets leksjon (når du er ferdig med rekrutten skal du ha level 1 i sanitet, topp level er 3)

For det første, latterlig bra skrevet. Jeg lo ganske godt når jeg leste det der (hele innlegget altså :p). Var ikke på Madla, men det du skrev der beskriver vel egentlig rekrutten og tjenesten nesten uansett hvor du er i "vanlig" førstegangstjeneste. Kjente meg ihvertfall godt igjen, selv om jeg var på Værnes.

Eneste jeg har og påpeke er sanitet. Alle i førstegangstjeneste SKAL ha nivå 2, og det er det dere lærer. I Sanitetsbataljonen så får de fleste nivå 3 som er latterlig mye mer avansert enn nivå 2. Har en søster som er medic der nå. Forøvrig så går det over nivå 3. Mange av befalene hennes har nivå 4 og 5. 5 tror jeg er lege eller noe, uten og være helt sikker. Men 3 er ikke toppen.

Lenke til kommentar
sanitets leksjon (når du er ferdig med rekrutten skal du ha level 1 i sanitet, topp level er 3)

Forøvrig så går det over nivå 3. Mange av befalene hennes har nivå 4 og 5. 5 tror jeg er lege eller noe, uten og være helt sikker. Men 3 er ikke toppen.

For oss uten utdanning innen medesin er nivå 3 toppen. For folk med utdanning innen medesin (sjukepleiere, leger, kiurger og gudene veit hva) har masse annet rart. Veit ikke om de kaller det nivå 4,5,6 osv, men de har da masse artige kurs, som f.eks få en levende gris som er skutt med glock også skal de fikse han igjen.

Lenke til kommentar
Veit ikke om de kaller det nivå 4,5,6 osv, men de har da masse artige kurs, som f.eks få en levende gris som er skutt med glock også skal de fikse han igjen.

Det gjør man vel på nivå3 og? Hadde en sjant med hjk-bakgrunn som hadde fixa gris på sitt nivå3 kurs.

Forøvrig er det bra at stadig flere får nivå2, burde jo egentlig være et minimum og den ene uka kurset tar har vel alle tid til.

Lenke til kommentar
Veit ikke om de kaller det nivå 4,5,6 osv, men de har da masse artige kurs, som f.eks få en levende gris som er skutt med glock også skal de fikse han igjen.

Det gjør man vel på nivå3 og? Hadde en sjant med hjk-bakgrunn som hadde fixa gris på sitt nivå3 kurs.

Forøvrig er det bra at stadig flere får nivå2, burde jo egentlig være et minimum og den ene uka kurset tar har vel alle tid til.

Ingen av de jeg kjenner gjorde det. Men vi fikk en død gris på san 2 nivå og skulle stappe et skuddsår fra en ag3. Var et ganske så nasty sår den grisen hadde.

EDIT: Ang krav til san nivå 2. Det er krav for de som skal være i forsvaret mer enn 12 mnd. Altså vervede, grenaderer befal osv.

Endret av MemorY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...