Gå til innhold

Livet på Madla

anskart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, Ts-kniven bærer sitt navn med rette, tok ikke mange dagene før den var lost. Litt kjipt å hogge ved med spaden da :)

Funker fett det. For ikke å snakke om når du må kappe raier. Så lenge du har den grønne versjonen går det fin-fint. (Den nye, svarte derimot, sugde :p). Dessuten er det kjekt å kunne utbedre stillingen sin litt, og til å grave ned bæsjen sin så ikke laget bak deg trør i den.

Lenke til kommentar

tssystemet er ufeilbarlig. uheldigivs, etter en mnd ca, blei folk så sinte når man skreiv ts på ting. my favorite var dem som skriver ts på lue og beret. og hvis noe var ødelagt, men ikke veldig ødelagt, skulle man helst tråkke på det bare for å være på den sikre siden i tilfelle man ikke fikk byttet det inn. depot er også en av de smarteste tinga, man byttet jo alt, og var man smart, kunne man bytte seg oppover. jakke mot finere jakke. permjakke mot permjakke med distinksjoner og snor på. hjelmtrekk mot offisershjelmtrekk.

som regel fikk man med seg kondomer ol på kjøpet=)

man hadde den beste rabattdealen hvis man ville kjøpe seg ei bukse eller noe, skriv ts, få ny for 10% av prisen eller noe? og vips, ny bukse.

å drite i øvelseområder er mildt sagt ekkelt, det er jo soldater der hele tida:-)

Lenke til kommentar

Godt å se at det er andre enn meg som rett og slett hatet rekruttskolen sin form for vasking, bretting av klær, skaporden osv. Jeg havnet på musikk/lærling-troppen som stort sett bestod av motiverte militærkladder, og det fikk meg til å føle som om jeg var den eneste i troppen (som faktisk bestod av rundt 50 personer) som i stor grad hatet dette opplegget. Heldigvis ble alt bedre så snart perioden på rekruttskolen var over.

Lenke til kommentar
Hehe, Ts-kniven bærer sitt navn med rette, tok ikke mange dagene før den var lost. Litt kjipt å hogge ved med spaden da :)

hadde dere ikke sag og øks med på øvelse?

vi hadde alltid med det, utrolig mye bedre med øks enn spade :)

Vi hadde 8" samekniv, som forsåvidt er som øks å regne :)

Lenke til kommentar
Den andre troppen fikk øks når vi var på øvelse. Vi fikk ikke. Jævlig gøy å kappe raier til en 10-duker da, hvor vi måtte gå ut i fra at vi ikke kunne komme til å måtte slå leir et sted helt uten trær.

Står det så dårlig til oppi der nå? Lurer på hvor de øksene tok veien hen over sommern!? :hmm: Vil tro at de har tatt samme veien som alle de gode primusene, til auksjon.

som standard hadde vi same-kniv, øks og sag, en av hvert pr lag.

ødela stort sett en del av det hver øvelse :p

men det ble noen syke bål pga dem :p

Alt man trenger er et sykt bål som er rusa på f-34 og en øks til å kaste i trær mens man venter :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...