Lamer_Player Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Har nettopp kjøpt ny pc. Men problemet er at når jeg setter i ei xp plate for å boote står det bare "NTLDR mangler" wtf er det?? Har prøvd å boote fra både brenner og dvd rom. Har prøvd mange xp plater òg. Her er delene (tror ikke det har noe med problemet å gjør) XP 2500+ ABIT NF7-S 38x ram WD 80Gb harddisk Hva er NTLDR for noe?? og hvordan skal jeg klare å legge inn Xp? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Boot fra en Windows 98-CD, det gikk til meg når "NTLDR was missing". Deretter begynner du med XP-CD'en din. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hva med en tydeligere overskrift, så folk kan forstå hva problemet ditt er ? : Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Prøver den å boote fra cd i det hele tatt da? sjekka bios? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Dette var dårlig bruk av emnefeltet. Les retnings linjene FØR du poster. Spesielt denne delen: Hva er "dårlig bruk av emnefeltet"?Et godt emne er et emne som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut ifra emnefeltet. Klassiske eksempler på dårlige emnefelt følger: HJELP!!!! Jeg endrer emnefeltet for deg, men det er siste gang. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 ntloader mangler, start opp med med og boote fra windows cden(samme som du har innstallert)og kjør recovery console og legg den inn på nytt fra cden Lenke til kommentar
Lamer_Player Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Hva er ntloader for noe, hvordan får jeg legge inn d?? thx for alle svar Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 NTLoader er en av oppstartsfilene for Windows NT4.0, Windows 2000 og Windows XP. Såkalt OS basert på NT teknologi. Oppstartsfil som mangler. Men hvorfor den kommer når du prøver å installere XP/boote fra XP CD, ikke spør meg om det. *ler* Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hva med en reinstallasjon av Windows? Lenke til kommentar
WarChief- Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har svaret: Du har IKKE orginal XP-CD. Den du har ikke bootable! Skaff deg en "bedre" kopi, eller kjøp XP! Lenke til kommentar
Lamer_Player Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 jeg installerer 98 nå og legger Xp over 98 siden det ikke er auto kjør eller hva det var nå igjen på den dårlige copyen thx Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har svaret: Du har IKKE orginal XP-CD. Den du har ikke bootable! Skaff deg en "bedre" kopi, eller kjøp XP! Du har nok rett i det siden han sa at han hadde prøvd flere XP plater. Sannsynligvis en tryna XP eller W2K/NT4 som ligger på den boksen fra før som mangler en eller flere oppstarstfiler, eller defekte filer. Løsningen er å reparere OS'et med orginal CD'en til det OS man har inne, eller så reinstaller. Samt, CD'en må være bootbar + så må CD drivene også ha boot mulighet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Sikkert noe møkk som ligger på disken fra før, og CD er ikke satt opp som boot device i BIOS. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Da fommer det inaccsessible boot device eller noe sånt det er noe annet når feilmeldingen ntldr is missing da har den funnet boot device, det er en boot fil oset som mangler, Jeg har akkuratt tatt mcp på xp og 2000server og hatt en god del om sånne problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå