Brule Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei Jeg har nettopp bestilt en HP LP2475w. Jeg ser fra diverse tester at det anbefales å få denne kalibrert siden den avviker endel fra det optimale. Er det noen som vet om det fins noe firma som tilbyr seg å gjøre dette for privatpersoner? (Bor i Oslo) Jeg har ikke tilgang til utstyr selv, og det virker litt borkastet å kjøpe utstyr til rundt 3000,- for å kalibrere denne skjermen en gang. Er det slik at når skjermen først er kalibrert så holder den seg resten av skjermens levetid, eller må den jevnlig kalibreres? Hvis jeg skulle kjøpe, er det "LaCie Blue Eye pro" som er anbefalt eller ? Koster 2750,- i prisguiden. Nå er det slik at jeg sparer til plasma tv også, og denne virker bare til LCD og CRT virker det som? Skjønner ikke hvorfor ikke produsentene kan kalibrere skjermene på fabrikken, tror de fleste ville betalt litt ekstra for det. Takker for svar. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 at skjerme ikke blir kalibret på fabrikken er nok fordi vi oppfatter farger litt forskjellig. og så har folk forskjelige lysforhold der skjermen står. skjerme kalibreres etter forholdene der den skal brukes. Så hvis skjermen flyttes så kan det hende at den må kalibrerer på nytt dessuten så kan det hende at skjermene kalibrers på fabrikken Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Netshop har skjermkalibrerer til 900,- Ligger under skjermer og kalibrering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå