Coitus Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei! Jeg er på jakt etter en god og pålitelig skriver til hjemmebruk. Åpent for alle forslag, både blekk og laser (hva er egentlig forskjellen?) Skal brukes hovedsaklig til å skrive ut tekstdokumenter. Den vil ikke bli brukt veldig mye, kanskje et par sider i uken (vil blekkpatronene på en blekkskriver tørke ut da?) Hadde vært greit om skriveren kunne skrive ut i farger også. Prislappen er ikke noe som er fastsatt da jeg ikke vet hva prisnivået på slike skrivere ligger på, men kan tenke meg rundt 1000kr? Håper noen har noen gode råd eller anbefalinger til meg. Setter uansett pris på alle svar! =) Michael Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 selv om jeg er blekkskriverer entusiast så høres det ut i første omgang som om det er mono laserskriver som passer best for deg . hvilken modell som passer best o.s.v kan jeg ikke svare på med mindre du ikke har tenkt å skrive ut i farger så er nok laser det billigste ( på driftkostnader ). det at patronene tørker ut er en smule overdrevet. jeg har uregelmessig tid mellom utskriften på min gamle bjc 6200 blekk skriver og har til dagens dato ikke opplevd at patronene har tørket ut . derimot så forekommer det at dysene går tett og et par ganger har jeg opplevd at den gule fargen har blir grønn. det tror jeg kommer av at det har kommer søl rundt dysene ( den blå fargen står ved siden av den gule ). går du derimot for farge laser så må du se lit på driftskostnadene . "Komputer for alle" gjorde en test og sammenlignet farge laser mot blekk skrivere og der var det mange laser modeller som var dyrere på utskriften en blekkskriverne Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hei og takk for svar =) Ja, jeg tror jeg vil gå for en skriver hvor det er muligheter for fargeutskrifter. Jeg fant ikke denne testen på hjemmesiden til "komputer for alle". Hadde vært supert om du hadde postet linken =) Hva skal jeg se etter for å sjekke om det er en bra skriver da? Antall sider per minutt? Noen merker du kan anbefale? Hva gjorde du for å fikse dysene? Jeg har nemlig en blekkskriver fra før av, en Epson, og når jeg prøver å skrive ut fra den, vil den ikke skrive ut dokumentet i sin helhet, altså det mangler linjer på utskriften. Har prøvd å blåse støv av blekkpatronene, men var ikke til noen nytte. Da tenkte jeg det var på tide å kjøpe ny skriver. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 teste er nok bare i bladene ( 2 tester - en for svar/hvit skrivere og en for fargeskrivere) metoden jeg benytter for å rengjøre skriveren fungere nok bare på de modellen som har skriverhode og patroner separat . jeg begynner med å plukke ut skriverhode og fargene ut av skriverhodet . på undersiden ligger dysene, en spalte med noe blank i og gjern litt farge. siste gang jeg gjorde rent så skyllet jeg skrivehode i vann fra springen til alt sølet er borte ( grunnen var å få vekk al den grønne - gulfargen ) vanligvis så har jeg hat gif universal ( eller vann) på underside ( der dysene er )og så brukt lit tørke papir for å ta bort farge sølet . tilslutt kjører jeg rense metoden som er innebygget i skriver driveren/oppsettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå