Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en HP ProLiant ML350 G5 server der jeg har ESX i bunn og med to OS innstallert, SBS2003 og WinXP. Jeg har problem med at jeg mister kontakt med serverene med jevne mellomrom. SBS2003-serveren faller ut oftere enn WinXP. Jeg må da koble meg opp med VMWare Infrastructure client og resette nettverksforbindelsen i OSet.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få fikset dette. Noen logger jeg kan sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mister du kontakten fullstendig eller kommer den tilbake igjen?

Hvilken type switch er du tilkoplet? Sjekk loggene på switchen.

Er STP enablet? I såfall bør du disable det for de portene som er tilkoplet ESX-hosten, evt enable portfast.

Lars

Lenke til kommentar
Mister du kontakten fullstendig eller kommer den tilbake igjen?

Hvilken type switch er du tilkoplet? Sjekk loggene på switchen.

Er STP enablet? I såfall bør du disable det for de portene som er tilkoplet ESX-hosten, evt enable portfast.

Lars

Jeg kan ikke se at switchen har noe med dette å gjøre da jeg tross alt får kontakt med serveren via nettverket. Det er de "virtuelle" nettverksforbindelsene i ESX-miljøet som presenteres til de virtuelle OS som plutselig slutter å fungere.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at switchen har noe med dette å gjøre da jeg tross alt får kontakt med serveren via nettverket. Det er de "virtuelle" nettverksforbindelsene i ESX-miljøet som presenteres til de virtuelle OS som plutselig slutter å fungere.

Mister du også kontakt mellom de virtuelle maskinene? Noe i loggene til de virtuelle maskinene? Det finnes en loggfil vmware.log i katalogen som den virtuelle maskina ligger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, jeg har en HP ProLiant ML350 G5 server der jeg har ESX i bunn og med to OS innstallert, SBS2003 og WinXP. Jeg har problem med at jeg mister kontakt med serverene med jevne mellomrom. SBS2003-serveren faller ut oftere enn WinXP. Jeg må da koble meg opp med VMWare Infrastructure client og resette nettverksforbindelsen i OSet.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få fikset dette. Noen logger jeg kan sjekke?

Som nevnt : når dette skjer kan du pinge SBS <--> XP ? eller mister 'Guest' all netverk?

Når du installerte vmic installerte du updatemanger også ? prøv evt å kjøre den en gang. og oppdater vmtools på Guest etterpå ( skal få en '!' på ikonet sitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig rart det der. Har du sjekket om det er noen feilmeldinger på switchen når det der skjer?

Er dette et Broadcom-kort? Bruker du nic teaming på denne uplinken? Er denne virtuelle switchen tilkoplet mer enn en fysisk switch?

Er det noen spesielle mønster i når den faller ut? Er noen av disse VMene konvertert fra fysiske hoster?

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...