Horten94 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 hei jeg har ikke CD og jeg må reinstalere pcen min. kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 hvilken pc har du? Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 jeg har simens Lenke til kommentar
tundra Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 hvem er simen? kan du spesifisere nærmere? de fleste ferdigpcer av normale merker har en recoveryfunksjon som du kan bruke for å reinstallere. Gjerne en tastekombinasjon i oppstarten. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 jeg har simens Trenger ikke Simen den ikke selv? Vel, fra spøk til Valborg som min gamle norsklærer pleide å si. Som det er nevnt av tundra er det noen PC-produsenter som har et opplegg hvor du kan velge en egen Recovery-funksjon, typisk ved at man trykker en av F-tastene eller en annen tast som oppgis på skjermen før OS'et starter for å komme inn på en boot-meny med div. alternativer. Med mindre det følger med OS/recovery CD/DVD, pleier det dessuten å være et eget program for å brenne en eller flere såkalte recovery-CDer (evt. DVDer). Vanligvis så kommer det flere påminnelser om dette de første gangene man starter PCen, men programmet er også normalt tilgjengelig via startmenyen. Les dokumentasjonen som fulgte med PCen (RTFM). Hvis du har klart å fjerne dette bør du ta kontakt med leverandøren eller produsenten så kan de sikkert skaffe deg OS eller recovery-media (CD eller DVD). Det kan dog være at du må betale litt for dette (for å dekke media/porto). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå