Tharos. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har en plan om å begynne å trene "for alvor", og trenger litt (veldig mye) hjelp. Har et stort rom til rådighet, og skal kjøpe noe treningsutstyr. Jeg tenker å følge TechNutrition's RYP (Release Your Potential) (link til pdf-fil) for muskeløkning så første spørsmål er, kan programmet anbefales? Skal i alle fall starte med å kjøpe meg en duganes benkpressbenk (denne?), og en haug med vekter. Skal også lage meg ribbvegg og stang i taket for chins. Noe å legge til her? Etter hva jeg kan se så på RYP-programmet mangler jeg kun apparat for nedtrekk og roing. Skal se om jeg klarer å mekke noe der og, har en billig multigym som jeg har lyst til å lage noe mer vettugt ut av. Vektene og trinsene er jo der, så det burde være mulig. Så over til kosthold og tillegg der. Jeg er slank, og vil gjerne legge på noen kilo. Technutrition selger jo en del slike vektøkningsprodukter, men hva bør jeg gå etter eller se etter? TechNutrition-Vektøkning Holder det med et vektøkningspulver, eller bør jeg spe på med proteinpulver eller annet? Takk for alt som er i nærheten av hjelp! Kom gjerne med innspill om andre ting jeg bør være obs på. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 du trenger ikke lage ett slags nedtrekk når du har olympiastang og i tillegg chinsstang.. du kan jo ro med olympiastangen.. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Gainer/vektøkningspulver er strengt tatt ikke så viktig. Det er egentlig bare proteinene du trenger, resten av gaineren er i praksis bare generiske kalorier som du kan få i deg fra hva som helst. Skaff deg heller et rent proteinpulver som du kan ta etter trening++ og spis litt mer mat enn du er vant til. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Burde kanskje fortalt at vektøkning er veldig vanskelig for meg da jeg har en kronisk sykdom. Å spise mer er lettere sagt enn gjort dessverre, så derfor tenkte jeg å prøve vektøkningspulver, for å se om det hjelper noe. Om det er noe vits aner jeg ikke, men vil gjerne la ingenting være uprøvd. Hva er olympiastang? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 olympiastang er standard stang som er den mest brukte, vil jeg tørre og påstå, den varierer litt i str fra produsent til produsent, men ligger rundt 220 cm, og er 20 kg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå