teke Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei, Jeg fant ut at jeg skulle installere Mandriva på en eldre laptop som mer eller mindre har blitt overlatt som støvsamler. Den er nå vel 4 år, acer travelmate 291LCi. På maskinen er allerede windows xp installert. Jeg puttet inn mandrake-installasjonscd. Denne startet fint og det virket som alt fungerte greit med installasjonen. Etter en stund kom det frem "windows-grensesnitt" med meny, skrivebordsbakgrunn etc. Nå har den stått slik i over en time. Det leses fra cdrommen hele tiden, musepekeren virker å være tilnærmet frosset. Klokken har også frosset. Noen som har en idee om hva dette skyldes? Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) KDE4-versjonen? Hvor mye minne og hvor kjapp CPU har du? (skader heller ikke å nevne skjermkort). Endret 19. november 2008 av olear Lenke til kommentar
teke Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) KDE4-versjonen? Hvor mye minne og hvor kjapp CPU har du? (skader heller ikke å nevne skjermkort). Det stemmer, 256 mb minnne, skjermkortet tror jeg ikke er noe å skryte av (intel 855g-chipset?) prosessor 1.4 pentium M. ps: jeg ser denne distribusjonene langt ifra er å foretrekke til denne maskinen sett i lys av systemkrav. Er der tips til andre distribusjoner? Jeg forsøkte å installere ubuntu 8.0.3 eller hva det var, der opplevde jeg også at installasjonen stoppet opp. Endret 19. november 2008 av teke Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Mandriva krever nok mer minne en 256, nå har det også seg at nesten alle LiveCDer krever 256 som et absolutt minimim, snodig egentlig. Ubuntu kan installeres i tekstmodus, skal fungere på 256 og lavere (men om det er brukbart etterpå er noe annet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå