Gå til innhold

Svart skjerm, hvit musepeker Vista 64

IdLeR_

Anbefalte innlegg

Vær hilset,

Etter å ha installert Catalyst Control Centre 8.11 og noen updates for windows så systemet ut til å være noenlunde stabilt. Jeg installerte så et par oppdateringer til fra Microsoft da jeg slo av maskinen om kvelden og nå virker ingenting lenger.

Feilen er denne:

http://forums.microsoft.com/technet/showpo...=0&pageid=1

*Swingman wrote:*

I'm getting the black screen with movable cursor as well but I never installed anything by Roxio or Magic.

Actually, the only thing I've done was download some youtube videos during the last couple days so I was shocked that my pc screwed up.

I was getting some error messages trying to play an avi video file so I restarted and then my pc went into a chkdisk thing and replaced a bunch of files. Now my computer just goes to the black screen that you've described.

No amount of keyboard pressing fixes it for me unfortunately. Ctrl+Alt+Delete doesn't bring up anything.

Basically virker det som om windows har kannibalisert seg selv og at jeg derfor må reinstallere (for 30. gang eller noe sånt?).

Jeg regner da med at det kun er et tidsspørsmål før samme feilen oppstår igjen .. thoughts?

Hardware: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=81974

PS: Hva er en ok, nedlastbar distribusjon av Linux for min hardware og manglende kunnskap om Linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg har installert noen separat codec utenom XP codecpack og CoreAVC Pro.

Jeg har hatt en del problemer med atikmdag, memory management og ntdll bsods, men i dette tilfellet crasher jo ikke maskinen egentlig.

Jeg har samtidig bekymret meg litt for virus siden jeg må disable antivirus og kjøre windows fw for å få installert oppdateringer.

Ellers tenker jeg at Vista har likt dårlig at jeg flytter eksterne disker mellom to pcer. Dette burde vel uansett ikke ha noe å si for c-drive(?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og der var jeg i gang med nok en installasjon. Denne gangen var det windows explorer som tok kvelden. Det ser ut til at en oppdatering fører til crash, men siden jeg ikke får tilgang til noenting etter at den blir installert er det vanskelig å vite hvilken det er. Jeg får vel prøve å installere dem 1 og 1.

Etter at den/disse oppdateringene er installert kjører windows chkdisk under oppstart og ser ut til å slette en hel del systemfiler. Jeg fant en hotfix for korrupt windows explorer, men får beskjed om at "this update does not apply to your system".

Festlig ..

Lenke til kommentar
Chkdsk skal da ikke slette systemfiler? :huh:

Hvis det er kritiske systemfiler som mangler eller er korrupt, bør en systemfilsjekk klare den biffen.

Repair Mode > CMD > sfc /scannow /Offbootdir=C:\ /Offwindir=C:\windows

jeg prøvde å kjøre sfc /scannow etter at explorer sluttet å virke, men da fikk jeg en feilmelding i cmd etter ca 6% fullført og operasjonen ble avbrutt.

kan prøve med resten av kommandoen når det skjærer seg igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har windows "virket" her i en uke. Dvs jeg kommer meg på nett og kan bruke programmer, men mappene mine er skrivebeskyttet og jeg får ikke opp noenting under "favourite links" eller i adresselinjen i windows explorer.

Jeg kan velge "Computer" fra rullemenyen der, men den finnes ikke på startmenyen - jeg går inn via "Documents".

Jeg antar at dette har noe med UAC å gjøre? Jeg har prøvd å skru den av og på og å endre owner av mapper og disker, men så snart jeg har gjort noe med adgangene blir de stilt tilbake til "read only".

Jeg har kjøpt ny dvd-brenner og ekstra disk, så jeg kan prøve å installere fra noe annet enn BD-brenner. Jeg fikk nemlig en rekke lesefeil da jeg prøvde å installere linux fra samme dvd som gikk knirkefritt på en av de andre maskinene mine.

Er det bad å ha os på en TB-disk? Når jeg først er i gang kan jeg jo flytte over den gamle raptoren .. om det er noen vits?

Jeg har ingen klare kandidater til programmer som forårsaket at det virkelig gikk til h .. men jeg installerte vel Skype og Windows Live (beta) deromkring.

Jeg må også skrive inn passord manuelt på nettverk hver gang siden dette ikke blir lagret.

(Jensen Airlink 83300).

Jeg har problemer med at reindeksering under oppstart (chkdsk) gjør de eksterne diskene mine uleselige. Det er en smule kjipt om alle filene mine nå blir ødelagt av den ommøbleringen. Jeg har fem stk 1TB + en gammel 250GB.

Jeg har flyttet disse mellom to maskiner og det tror jeg kanskje windows ikke liker?

Diskene er daisy-chained med fw800, men jeg har brukt vanlig 1394a på denne maskinen fordi jeg ville ha minst mulig ting i den. Kan prøve å sette i pci fw800-kontroller om dette kan hjelpe.

Jeg forstår at det kan være vanskelig å komme med konkrete råd på grunnlag av dette, og jeg har som sagt problemer med å identifiser mulige årsaker selv.

Det enkleste er å installere windows på nytt, men nå har disse problemene oppstått hver gang de rundt 20 gangene jeg har formatert og installert.

Jeg begynner også å bli passe lei av "Velkommen til Microsoft produktaktivering" :mad:

edit: og "display driver has stopped responding" skjer fremdeles med ujevne mellomrom

Endret av IdLeR_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...