Shtian Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Skaffa meg nettopp ny TV, en LG 42-PX3-RV. Er amatør på kabeloppsett og sånn, men klarte å hooke opp Xbox 360'en. Fant ut at jeg da hadde Xbox på (Rød, hvit & gul) og en kanal som het Component (rød, grønn & blå). Har skjønt såpass at rød, grønn og blå gir sinnsykt bra bilde, men ikke noe lyd. Dette er sinnsykt irriterende siden det er digg å spille på component pågrunn av grafikken, men det er ikke lyd. Er det mulighet for å skaffe lyd til Component-kanalen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Rød og hvit er til lyd, uavhengig av hva slags video signal du bruker. På video har du enten en enkel gul (kompositt, dårlig bilde), eller de tre (komponent, bra bilde). Lyd kommer i tillegg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Hva slags kabel har du fra xboxen? Som Hårek sa over her, så er rød/hvit/gul en komposittkabel, der bare den gule overfører bildet, de to andre overfører lyd. Kan jeg driste meg til å gjette at det er en xbox arcade du har, og at du bruker den medfølgende kabelen? EDIT: For å være litt mer hjelpsom. Dersom du har en arcade med rød/hvit/gul kabel standard, sjekk om den har HDMI-utgang. Dersom den har HDMI-utgang, så hiv deg rundt og bestill denne: http://cdon.no/elektronikk/champion_hdmi-k...vit_2.0m-909647 Du kommer garantert til å merke forskjellen når du kobler den til xboxen. Denne kabelen overfører både lyd og bilde. Endret 19. november 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
Shtian Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Har Xbox Elite. Har koblet alle de 6 fargede ledningene i tilsvarende fargede hull i tv'en. Jeg har to kanaler. En vanlig AV4 kanal, og en Component kanal hvorav AV4 har bilde og lyd mens Component kanalen bare har bilde. Det er HD-Utgang på xbox elite, men ikke på TV'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå