Staale Grude Haaland Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har en 4 år gammel PC med et MSI hovedkort type MS-7058. Kortet har ødelagte kondensatorer og er derfor defekt. Jeg lurer på om det er mulig å skifte dette kortet med et nytt uten å måtte køpe ny prosessor? Desverre vet jeg lite om sokkler osv, men jeg mener det står en Intel Pentium IV (kanskje en Pentium III) 3,6 mhz i kortet. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 3.6 Mhz! Dæven du det var litt av klokk Ser du har både DDR1 og DDR2 ifølge specs, så hva har du egentlig av minne? I så fall kan du kjøpe hvilket som helst P45 hovedkort også resirkulere komponenter, forutsatt at du har DDR2 brikker i der nå. Hvis ikke må du skrote DDR1 og kjøpe DDR2. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg lurer på om det er mulig å skifte dette kortet med et nytt uten å måtte køpe ny prosessor? Du har sannsynligvis en Prescott, dvs. Pentium 4 sokkel LGA775, og den kan brukes på mange nyere kort. Men du bør finne ut eksakt hvilken prosessor (og RAM), fordi enkelte utgaver blir ikke støttet av alle hovedkort. Se i BIOS eller last ned CPU-Z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå