Gå til innhold

Vannkjøling av harddisker

Anbefalte innlegg

Nei.. Ikke tykkere. Er har bestilt til meg selv både av 0.5 og 0.2.

Du kan høre med en lokal kobber/blikkslager eller lignende? Evt høre med det lokale energilaget hvor de får tak i kobber til samleskinner. :)

Samleskinner bruker man fra trafo og inn på lavspenttavler altså på 230volt siden:P I trafokiosker. Bare hvis du lurte. :p Fra dem kan du nok få tak i det meste av størrelser på kobber.

Okei. Sitter med en Westerdigital raptor 74gb, en 500gb og en greenpower 1tb disk i fanget. Å ser slike hull på alle.

Gamle disker har gjerne disse hullene under elektronikken.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gamle disker har gjerne disse hullene under elektronikken.

Meget mulig, vet i allefall om dem nå.

Skal skaffe meg kobber på mandag tenker jeg, så må nok finne ut hva jeg trenger i helgen.

El selskapene kjøper nytt hos Elektro Scandia og leverer brukt direkte til norsk metall retur, da det ellers blir altfor mye svinn.

Så dette er stedet å lete!

Lenke til kommentar
Virker som en veldig god ide, "Skrue" lagde jo sine egne CPU blokker.

Har ikke lest noe om temperatur forskjellene på hans hjemmelagde vs. kjøpte, men vil tro at det var tilnærmet det samme.

Ble så inspirert av hans tester at jeg like gjerne kjøpte testbenken hans, slik at jeg kan gjøre mine egne små tester på flow før jeg monterer alt.

Har også sett at det var en eller annen bruker som en gang hadde en testbenk for å sjekke temperaturen / effektiviteten på kjøleblokker. Skulle nok hatt tak i den benken og :hmm:

Når jeg ser på en harddisk vil jeg tro det kun er sideflatene som bør kjøles, så å bygge en harddisk-kjøler selv, kunne jo være en god lærdom.

Har du flere ideer rundt dette og hvordan det kunne gjøres, tar jeg gjerne imot dem.

Skal prøve meg litt frem med Autocad i helgen og se om jeg kommer opp med en løsning på hvordan en slik kjøler kan settes sammen!

Sorry for litt offtopic her, men;

Skrue ja! Har ikke sett han her på leeenge! Har han forlatt forumet eller? var en fryd å lese hans innlegg med tester osv.

Lenke til kommentar

Skrue har funnet nye interesser, så tror ikke det kommer flere tester på vannkjøling til PC fra han, men man skal aldri si aldri.

Kanskje han kommer med noe om vannkjøling på HIFI etterhvert?

(tatt fra luften uten rot i virkeligheten, men er jo lov til å håpe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...