langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har en CNet CWA-854 Access point som jeg tenkte jeg skulle prøve å bruke til en Xbox 360. Første problem er å finne selve aksesspunktet. Det har en defult ip på 192.168.1.253 Jeg har skrudd det på og wlan lyser, men jeg får ikke kontakt på denne adressen. Gateway er 192.168.1.1 og maske er 255.255.255.0, slik at det burde gå. Har også prøvd å koble direkte til Aksesspunkt via kabel, men kommer ikke inn på den med defult ip. Og, ja jeg har prøvd å resette den. Noe jeg gjør feil her? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvis du har resatt det så skal du få kontakt med det via kabel. Ipadressen til aksesspunktet bør du finne hvis du skriver ipconfig i dosvindu. Ikke alle slike som lar seg programmere via trådløst. Hvis du har tenkt å bruke aksesspunktet mot en trådløsrouter så går ikke dette. Du må ha en klient i Xbox og ikke et aksesspunkt. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hmm, kobler den til med kabel men skjer fint lite. Den gir ikke PC`en noen ipadresse eller noe. Angående aksesspunkt, så trodde jeg det skulle gå, ut fra denne videoen. Kan være jeg har misforstått, da jeg ikke er expert på dette. Se filmen hos Youtube Endret 20. november 2008 av langtongting Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er et aksesspunkt med flere funksjoner enn det du har som kan kobles sammen med en router. I en trådløsrouter finner du et aksesspunkt og aksesspunkt må kobles mot en klient eller i bridge. Du kan skaffe deg en router som støtter klientmodus: Link1 Link2 Disse kan man sette opp i client bridge og koble opp mot alle vanlige trådløsroutere. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Så disse kan altså brukes som i videoen? uansett, er det feil info komplett.no kommer med på den jeg har? Trådløs klient (f.eks. for å få XBOX eller PS2 på trådløst nettverk) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Upps... Ser ut til at den kan brukes alikevel hvis det der stemmer. Jeg så på specs på en annen webside og der var det ikke nevnt annet enn aksesspunkt. Da er det vel å prøve på nytt. Normalt skal man sette opp PC med fast ipadresse som f.eks 192.168.1.1 og nettverksmaske 255.255.255.0 for å kunne koble opp mot http://192.168.1.253 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå