Gå til innhold

Mediaspiller program for hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en ekstern harddisk på 500 GB. Jeg tenkte å legge inn film, musikk og bilder på denne for så å koble den til PC'en inne på kontoret.

 

Det jeg er ute etter er et program som gir meg mulighet til å kunne dele dette med de andre PC'ene på nettverket. (5 bærbare og 1 stasjonær, alle koblet til trådløst) Dette programmet må funke på både XP og Vista ettersom noen av PC'ene har XP og noen Vista.

 

"Serveren" har windows XP og er koblet til routeren med kabel.

 

Programmet må være oversiktelig og kunne inneholde kategoriene Musikk (MP3), Film (DivX, Xvid etc..), TV programmer (Divx, Xvid, etc..) og bilder (Jpeg)

 

Ettersom alt sammen går trådløst, så forstår jeg at det kan bli vanskelig å streame dette til 6 PC'er samtidig, men hvis 2 stk kan se hver sin film uten hakking samtidig, så er jeg fornøyd.

 

Jeg ønsker også at det er mulig å finne frem til selve filen og hente den over nettverket, hvis jeg for eksempel skal bruke musikk i en hjemmelaget film ol.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

(Beklager hvis dette er i feil kategori)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ er jo å bruke XBMC, som nettopp har kommet til PC/MAC, på hver maskin :)

 

Jeg ønsker også at det er mulig å finne frem til selve filen og hente den over nettverket, hvis jeg for eksempel skal bruke musikk i en hjemmelaget film ol.

 

- Sett opp intern FTP server eller del filer på vanlig måte i windows?

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...