Gå til innhold

Hvem burde ha hovedrollen in "First Avenger: Captain America"

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

First Avenger: Captain America har fått Regisør og manuset er på vei nå begyner da spekulasjonene om hvem som skal spille Steve Rogers..

Blant favoritene finner man Nathan Fillion, Aaron Eckhart, Mark Valley, Paul Walker, Mark Wahlberg, Mathew McConaughey og Matt Damon (som det lenger gikk rykter om at han var i forhandlinger)

cap_quote.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mathew McConaughey er vel den eneste med de fysiske attributtene til å klarer å spille han. Captain America skal være i sykt bra form. Eneste andre som har kroppen til å klare det på den listen må være Mark Wahlberg, å klarer bare ikke å se han for meg som Captain America.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Mannen er ingen Arnold nei, men å kalle han pingle blir å trekke det langt. Han banker jo møkka ut av alle han møter på i Bourne.

Hva har det med hvordan han ser ut å gjøre? Captain America er sinnsykt velltrent. Ser for meg Mathew McConaughey sin kropp, kanskje enda litt større. Supersoldat serumet han tar gjør at han blir så atletisk å velbygd som mennesklig mulig. At Matt Damon har blitt større, å kanskje bedre trent enn han var i sine tidligere roller er mulig, men han er fremdeles en tasseladd på under 1.80, uten noe særlig muskler. At han "banker" folk i Bourne har ikke noe med saken å gjøre.

Captain America er ifølge Marvel ca 1.90, og veier 110kg, å da snakker vi om rene muskler. Matt Damon er desverre LANGT unna dette. Helt ærlig tror jeg faktisk det kan bli vanskelig å finne en skuespiller som kan klare å overbevise meg i denne rollen.

Lenke til kommentar
Mannen er ingen Arnold nei, men å kalle han pingle blir å trekke det langt. Han banker jo møkka ut av alle han møter på i Bourne.

Hva har det med hvordan han ser ut å gjøre? Captain America er sinnsykt velltrent. Ser for meg Mathew McConaughey sin kropp, kanskje enda litt større. Supersoldat serumet han tar gjør at han blir så atletisk å velbygd som mennesklig mulig. At Matt Damon har blitt større, å kanskje bedre trent enn han var i sine tidligere roller er mulig, men han er fremdeles en tasseladd på under 1.80, uten noe særlig muskler. At han "banker" folk i Bourne har ikke noe med saken å gjøre.

Captain America er ifølge Marvel ca 1.90, og veier 110kg, å da snakker vi om rene muskler. Matt Damon er desverre LANGT unna dette. Helt ærlig tror jeg faktisk det kan bli vanskelig å finne en skuespiller som kan klare å overbevise meg i denne rollen.

Jeg tror Matt Damon er et veldig godt valg i denne rollen. Ikke bare er han en sterk skuespiller(i motsettning til mr McConaughey). Men han er ganske godt trent..

http://farm3.static.flickr.com/2419/217848...bc7d7b7.jpg?v=0

McCaunaughey er kanskje litt større

http://misterlottabody.files.wordpress.com...mcc_noshirt.jpg

Men fy, å plassere den gutten i en slik film... Jeg rister trist på hue skal det skje.!

Lenke til kommentar
Jeg skulle bare poengtere at han ikke er en pingle. Som sagt, han er ingen Arnold, men han er ingen skolegutt.

Fair enough :)

Jeg ville bare frem til at han i motsetning til hvordan Marvel mener Captain America skal se ut, så er han en pingle. Sett en person på på 1.78 å kanksje 75 - 80kg på siden av en på 1.90 å 110kg så ser du fort hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Men fy, å plassere den gutten (McCaunaughey) i en slik film... Jeg rister trist på hue skal det skje.!

Helt enig. Kroppen passer, kanskje litt for liten men tror ikke han som skuespiller vil gjøre en bra jobb i den rollen. Der er vi enige. Men å velge en person som er 15cm lavere å sikkert 30kg for lett ( i rene muskler vel å merke) vil også bli feil.

Captain America går ikke i rustning eller løs hengende klær. Han går i en stram skjorte, der musklene skal være klart synlige igjennom. Det er derfor jeg mener det vil være vanskelige å finne en skuespiller som passer. Å lage en drakt med falske muskler tror jeg heller ikke er veien å gå.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Nathan Fillion skulle jeg gjerne sett i en større rolle.

Nathan har størrelsen og utseende med seg, men for lite muskler. Men det er utrolig hva Hollywood for til. En personlig trener å en lege som styrer "hestekuren" han trenger så kan han bli ett bra valg han. Man ser jo hvor fort svær Christian Bale ble for rollen sin i Batman.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Cap Am skal se ut som en pingle (først) og så se ut som en passe stor kar..

Altså hna skal ikke se ut som han har pumpa jern i 20 år og deltar i strongman konkuranser osv.. men han skal være veldig godt trent..

x-captain-america-cc1.jpg

de må finne en som er like dedikert til rollen som Bale var til Batman

Når det gjelder alder så stryker faktisk ALLE fan favoritene..

Captain America var 23 når han ble med i "SuperSoldier" prosjektet tidlig i andre verdens krig ..

og han ble frosset i is før krigen var over.. så han burde være rett på oversiden av midten av 20 åra..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er en utrolig vanskelig casting, først og fremst fordi vedkommende ikke må se for gammel ut men samtidig ha autoritet nok til å være troverdig som leder for folk som Stark (spilt av Robert Downey Jr.), Hulk (spil av Norton) og hvem det nå blir som spiller Thor. Dette er en som må komme sterkest ut etter en "krangel" med Fury (spilt av Sam Jackson).

For meg er det ikke det å være fysisk lik karen fra tegneserien som er viktigst, ei heller at han ser ut som en som går på steroider. Han må kunne spille og være autoritær. Ideelt sett en kar i 30-årene som ser ut som han er i 20-årene. En slags Brad Pitt altså (men han er jo i 40 årene, men ser fortsatt ut som han er knapt 30).

Matt Damon er et greit nok valg. Nathan Fillion er rett og slett for gammal, karen ser gammal nok ut til å spille i Desperate Housewives for pokker! Aaron Eckhart ser og så alt for gammal ut, mens Mark Wahlberg har levert noen forferdelige prestasjoner i 2008 som skremmer meg litt. Mathew McConaughey har ikke talent nok til å selge rollen som en leder.

Matt Damon er det beste alternativet så langt, men heller ikke optimalt. Han ble eksempelvis passifisert av tilstedeværelsen av Brad Pitt og George Clooney i Oceans-filmene, han er rett og slett en litt annen type. Kanskje Pitt faktisk er et bedre valg til Cap? Nei, jeg håper de overrasker med en casting som sier "wow" og ikke bare "ok".

Her er det snakk om å finne en litt yngre og hvit Denzel Washington. Eventuelt bare gi den til Denzel :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...