Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Heisann HW'ister! Jeg har gått og grublet lenge over dette. Hvor billig er det mulig å bygge seg en velfungerende PC? Jeg tror det kunne vært gøy å se hva dere kunne komme frem til. For at forslaget ditt skal være gjeldende, må det bestå følgende krav: -Bygget av nye komponenter kjøpt til fullpris (rabatter/demovarer teller ikke!) -Må inneholde alle nødvendige komponenter -Kun selve PC'en, ikke skjerm, tastatur, mus, høyttalere osv osv.. Men gjerne med OS! (F.eks. en linux-distro) DVD-brenner kan vel også være greit å ha? Det er vel egentlig det jeg har kommet frem til på 'regelsiden'. Ellers er det fritt frem. Om alle komponentene er fra samme nettbutikk, er det en fordel! Jeg håper dere kan finne denne utfordringen interessant - kjør på! _________________________________ Edit! En ekstra utfordring for dem som har lyst! Klasse 1 Som førstepost beskriver - så billig som over hode mulig. Klasse 2 Minimumskrav: 1GB Ram, 1GHz CPU, 100GB HDD Klasse 3 Minimumskrav: 2GB Ram, 2GHz CPU, 200GB HDD. Endret 19. november 2008 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Ca slik til 1155kr ikke medregnet frakt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82302. Endret 19. november 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Det bør være mulig å få tak i varene though ^^) To av tingene i oppsettet ditt er ikke inne hos noen butikker.. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Det blir vel en plattform basert billigste Atom- eller Via-hovedkortet en får tak i. Endret 19. november 2008 av haalo Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 handlelisten oppdatert. kabinettet er på lager hos pixmania Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Se der ja Andre gode forslag, folks? Edit: Hva med en ekstra challenge? Adder til førstepost nå! Endret 19. november 2008 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hovedkort Prosessor CD/DVD Harddisk Minne Strømforsyning Kabinett Pris: 1845 kroner | Alt på Amentio Noe jeg raska sammen på fem minutter. Mulig at man kan få noe billigere ved å kjøpe fra utlandet. Uansett, veien opp til dette oppsettet som koster 2500 kr m/tastatur og mus, er ikke lang. Og den fungerer utmerket til for eksempel XP eller Linux. Oppsettet jeg laget her derimot er bare skrap fra nederste hylle. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Sjekk førstepost igjen. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Little Falls 512 MiB Kingston ValueRAM Kabinett med PSU PNY CompactFlash 1GB Totalt 924 kroner. Tror heller jeg hadde plukket opp noe på elretur . EDIT: Glemte optisk drev, men en klarer vel seg uten det nå som USB-penner er over alt. Endret 19. november 2008 av haalo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå