Wired up Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva er den beste og sikreste e-post klient du vet om? Hva er det så bra med den? ps. Om det finnes noen tester på det, gjerne del det med oss Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Google Thunderbird test eller noe sånt så finner du sikkert noen tester av den. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva er den beste og sikreste e-post klient du vet om? Hva er det så bra med den? ps. Om det finnes noen tester på det, gjerne del det med oss Forté Agent må være noe av det sikreste som finnes. Men den er jo for oss som er av den gamle skole som mener at HTML ikke har noe i en epost å gjøre.... Ikke at Agent ikke støtter HTML, da. Men den har strenge krav. Andre fordeler er veldig bra filtermuligheter (kan filtrere på alle typer header-innslag). Kombinert med f.eks SpamPal og regex-filter. Absolutt verd en test for nysgjerrige. Og selvfølgelig finner man andre epostlesere med tilsvarende funksjonalitet, men jeg personlig har ikke funnet noen som jeg ville foretrukket fremfor Agent. Men smaken er selvfølgelig som baken. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Saklig innlegg. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Saklig innlegg. Absolutt, det er akkurat som alle andre microsoft produkter, windows media player suger men alle bruker den uansett fordi de ikke vet bedre. Internett explorer suger, men alle bruker den uansett fordi de ikke vet bedre. Alle bruker office, selv om det finnes openoffice som er gratis og mye bedre osv... Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Alle bruker office, selv om det finnes openoffice som er gratis og mye bedre osv... Dette er med respekt å melde bare pisspreik. Openoffice er ikke mye bedre enn Office. Tviler i det hele tatt på at den er bedre overhode. Men vanvittig mye billigere det er den. Lenke til kommentar
Wired up Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Hva er den beste og sikreste e-post klient du vet om? Hva er det så bra med den? ps. Om det finnes noen tester på det, gjerne del det med oss Forté Agent må være noe av det sikreste som finnes. Men den er jo for oss som er av den gamle skole som mener at HTML ikke har noe i en epost å gjøre.... Ikke at Agent ikke støtter HTML, da. Men den har strenge krav. Andre fordeler er veldig bra filtermuligheter (kan filtrere på alle typer header-innslag). Kombinert med f.eks SpamPal og regex-filter. Absolutt verd en test for nysgjerrige. Og selvfølgelig finner man andre epostlesere med tilsvarende funksjonalitet, men jeg personlig har ikke funnet noen som jeg ville foretrukket fremfor Agent. Men smaken er selvfølgelig som baken. Forté Agent ser ganske ålreit ut men etter at 30-dagers trial løper ut, må man kjøpe seg full versjon. Er litt usikker om det er verdt penga. Vet du om noen andre bra alternativ bortsett fra Thunderbird? Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Pegasus Mail er vel regnet som svært sikkert. Gratis er det og. "Security, security, security: Pegasus Mail protects you from even the worst HTML-borne virus and trojans, and protects your privacy by intercepting web bugs. Pegasus Mail is immune to *all* the exploits that affect the "other" mailer - browse your mail with genuine confidence." Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Forté Agent ser ganske ålreit ut men etter at 30-dagers trial løper ut, må man kjøpe seg full versjon. Er litt usikker om det er verdt penga. Vet du om noen andre bra alternativ bortsett fra Thunderbird? 29 daler er ikke akkurat en stor investering, men som nevnt tidligere i tråden så finnes gratis software. Personlig hadde jeg nok likevel gått for Agent, men jeg er jo biased i det spørsmålet Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Er det noe galt med Thunderbird da? Det måtte i så fall være funksjonalitet i forbindelse med bruk i en bedrift. Til en privatperson er Thunderbird et fantastisk bra e-postprogram som oppdateres jevnlig, fås i to norske utgaver og med norsk stavekontroll. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Saklig innlegg. Absolutt, det er akkurat som alle andre microsoft produkter, windows media player suger men alle bruker den uansett fordi de ikke vet bedre. Internett explorer suger, men alle bruker den uansett fordi de ikke vet bedre. Alle bruker office, selv om det finnes openoffice som er gratis og mye bedre osv... Du kan jo heller fortelle hva som er bedre i Thunderbird isteden for å slenge ut slike slike påstander. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Saklig innlegg. Absolutt, det er akkurat som alle andre microsoft produkter, windows media player suger men alle bruker den uansett fordi de ikke vet bedre. Internett explorer suger, men alle bruker den uansett fordi de ikke vet bedre. Alle bruker office, selv om det finnes openoffice som er gratis og mye bedre osv... Du kan jo heller fortelle hva som er bedre i Thunderbird isteden for å slenge ut slike slike påstander. Har ikke sakt at thunderbird er bedre i noe, bare sier at det er det som er mest brukt viss du ser bort ifra outlook. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har ikke sakt at thunderbird er bedre i noe, bare sier at det er det som er mest brukt viss du ser bort ifra outlook. For det første: Du har også sagt at de som bruker Outlook "ikke vet bedre", og at OpenOffice er mye bedre enn MS Office. Hva baserer du disse påstandene på? For det andre: Jeg tviler sterkt på at Thunderbird er mest brukt sett bort fra Outlook. Det er all grunn til å tro at Outlook Express og Windows Live Mail/Windows Mail er mer brukt enn Thunderbird. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg baserer disse påstandene fra erfaringer. Glemte at microsoft har kommet ut med 1000 mailklienter, beklager. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Og hvor lenge har du jobbet i bransjen siden du har opparbeidet deg slik erfaring? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Siden du har så lang erfaring skulle det vel være enkelt å komme med informasjon om hva som er bedre i Tunderbird kontra Outlook. Bortsett fra at det er "gratis". Endret 22. november 2008 av HiSpeed Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Thunderbird er vell den som er mest brukt viss du ser bort fra outlook som er brukt av folk som ikke vet bedre. Siden du har så lang erfaring skulle det vel være enkelt å komme med informasjon om hva som er bedre i Tunderbird kontra Outlook. Bortsett fra at det er "gratis". For min del så kommer jeg på følgende: Outlook har tregere spam-filtrering Outlook har ustabil rules-kjøring Outlook har dårligere IMAP-støtte Outlook sin trået løsning er dårligere (smakssak) Thunderbird støtter inline-add-ons slik at en kan legge til funksjonalitet man har behov for Thunderbird støtter nyhetsgrupper I tillegg tror jeg Thunderbird sin HTML-rendering er sikrere enn Outlook sin (uten at jeg kan si det 100% sikkert) Outlook kommer ikke som alene-software så vidt jeg vet, men som del av Office. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå