Matsibooy Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Halla. Skal formatere en disk som Windows er installert på, når jeg prøver det kommer det opp en melding om at denne disken kan ikke formateres siden windows bruker filer på den. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Dvs at du skal reinstallere Windows? Sett i Windows CDen og begynn å installer på nytt, under installeringen vil du få muligheten til å formatere disken du installerer på. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Husk at du må starte maskinen på nytt og at den må starte fra CD/DVD og IKKE fra harddisk om du skal legge inn Windows på nytt. Om du bare skal formatere en annen disk enn Windows så er dette ett litt kjent bug, du må velge formater men før du klikker start i det nye vinduet du får opp så må du lukke min datamaskin og andre programmer som eventuellt bruker disken eller ser på den Lenke til kommentar
Matsibooy Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal fjerne Windows ME og installere XP. Kommer ikke inn på bluescreen, aner ikke hvorfor. Går det ikke ann å sette inn disken i en annen data og formatere via den selv om det er ME på den? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal fjerne Windows ME og installere XP. Kommer ikke inn på bluescreen, aner ikke hvorfor. Går det ikke ann å sette inn disken i en annen data og formatere via den selv om det er ME på den? Bluescreen? Dit vil du ikke dra, i såfall kjøper du bare ett 680i hovedkort med 4 forskjellige RAM brikker også prøver du å starte Windows, da får du bluescreen Uansett, du må inn i BIOS på maskinen (Delete, Space, F1 står noe om hva du må trykke for å komme inn i setup) når du er der så må du gjøre om boot rekkefølgen slik at den starter fra CD/DVD-ROM. Deretter trykker du en tast når du blir bedt om det og maskinen starter installasjonen, da kan du formatere. MEN HUSK: Du må ta kopier av alle data du vil beholde (Bilder, filmer osv) til ett helt annet sted, eksempel en ekstern harddisk før du begynner formateringen, for alt blir borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå