Metalhue Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Hallo folkens. Jeg trenger seriøst litt hjelp her, jeg har installert Home server 2003 og skal sette 3 maskiner opp mot den og kjøre backup og dele filer på server. Problemet mitt ligger i at når jeg går inn på Remote Access og router og kjører test så feiler den på tre følgene ting: 1) Verify that your router supports UPnP Standard 2) Verify that your router is accepting web cennections 3) Verify that your router is accepting remote access cennections Noen som har peiling på hva jeg må gjøre for å få dette til å funke? Jeg får også en feil når jeg kjører "Client Connector Software CD" på lokal maskin med at den ikke oppnår kontakt med server men det er sannsynligvis pga at jegn har ett eller flere av de overstående problemene. Inne på routeren så står det faktisk også at UPnP skal brukes Router1.bmp Endret 19. november 2008 av Metalhue Lenke til kommentar
Konge Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 UPnP er sikkert vel og bra det men jeg synest ikke det funker særlig fint sammen med min HP EX470 Mediasmart server . Om du åpner opp portene for HTTP 80 , HTTPS 443 og Remote Desktop 4125 inn tilden ip`n som serveren din får tildelt så fungere det så meget bedre . Bare la UPnP stå på fortsatt selv om du opner opp portene ... Lenke til kommentar
Metalhue Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 OK, takk takk for tipset. Skal prøve det Lenke til kommentar
Metalhue Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har åpnet opp portene for HTTP 80 , HTTPS 443 og Remote Desktop 4125 og da ble to av problemene borte så nå er det kun "Verify that your router supports UPnP Standard" som står igjen men jeg har fremdeles problemer med å få kontakt med server når jeg kjører "Client Connector Software CD" på lokal maskin. Er det noe mer jeg kan ha glemt å åpne opp? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 I begynnelsen så kjørte jeg bare med UPnP gjennom min DGL-4300 men så oppsto det enkelte problemer som gjorde at jeg åpnet opp de portene men som jeg sa tidligere så lot jeg UPnP bare være aktivert i tillegg . Er det slik å forstå at det er fra Windows Home Server Console du har problemer med å koble til så hadde jeg prøvet skru av brannveggen på pc`n din ett lite øyeblikk for å se om det kan være den som lager krøll . Noe bedre tips har jeg desverre ikke til deg . Lenke til kommentar
Metalhue Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Det var tydeligvis noe som gikk galt under installasjonen for jeg re-installerte og da ble alt mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå