Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye er en amerikansk politisirene verdt?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg har en slik en liggende og jeg er nysgjerrig på hva den er verdt... Den er autentisk og fra USA (slik du ser i actionfilmer). Lang svær sak til å ha på taket med blå/rødlys og megafon i midten (til å rope ut ting med vha "mikrofonen"). Ikke no jalla greier liksom, det er da real thing. Lurer på hvor mye den er verdt?

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Ja, det er definitivt en genial sak å ha, men jeg får så lite bruk for den :p hadde vært noe om jeg kunne sette den på taket og leke meg politi en kveld, men jeg hører rykter om at politiet setter lite pris på slikt...hehe. Så det blir jo mest til at den ligger i garasjen...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Skal huske på neste gang jeg møter på noen som restaurerer en gammel amerikansk politibil ja... lol

hvilke amcar klubber da f.eks...?

Mene ja, hva er den verdt? Finner nok en kjøper før eller siden, men jeg må vite hva den er verdt så hverken kjøper eller jeg blir lurt...

Lenke til kommentar
Skal huske på neste gang jeg møter på noen som restaurerer en gammel amerikansk politibil ja... lol

hvilke amcar klubber da f.eks...?

Mene ja, hva er den verdt? Finner nok en kjøper før eller siden, men jeg må vite hva den er verdt så hverken kjøper eller jeg blir lurt...

Hehe... Det er ganske sikkert en amcar-klubb der du kommer fra, men det vet jeg ikke hvor er. :)

Det er jo veldig opp til hver enkelt kjøper hvor mye de vil gi for den. Tror ikke markedet er så veldig stort at det gjør noe... :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Nemlig, kan tenke meg den er verdt mye, men er litt redd for å ta for hardt i, samtidig som jeg er redd for å selge til røverpris...hva med 3-4000?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Ops, 34000 skulle det stå... hehe neida. Ja, skal være fornuftig, jeg har tross alt minimal bruk for den...så hvis den blir brukt til noe kult er det mye bedre

Lenke til kommentar

Var ikke det fryktelig mye penger for noe sånn??

Nå er ikke jeg ekspert på sirener, amcars eller amerikanske sirener, men ser jo for meg maks 2000 for noe sånn. Er jo tross alt bare en lysbjelke!

Finnes det ikke noe sånn på ebay som du kan sammenligne pris med? Eller at google kan være din venn og finne ett eller annet amerikansk forum hvor en nisse selger noe slikt?

Jeg er god å bruke penger på unødvendig tull til bilen, men skulle jeg kjøpt noe sånn ville jeg aldri brukt over 1000.. men så er vel ikke jeg de som måtte vært målgruppen din for salg av noe slikt..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Den lysbjelka var en liten juggelsak i forhold til den jeg har :p pluss den har en stor høytaler i midten til megafonen...

Det er nok få som gir 3-4 ja ,selv om den sannsynligvis er vel verdt det...men jeg var dum nok da

Lenke til kommentar
Du får jo splitter ny lysbjelke fra ca kr. 4000,- da...

http://www.strobesnmore.com/whelen-9m-edge...-lightbars.html

Men den er ikke autentisk! :)

Og den ville sett veldig dum ut på en restaurert amerikansk politibil fra f.eks 1960-tallet.

Selvfølgelig er den Whelen bjelken autentisk - for tiden vi lever i nå. Jeg kan ikke se at du skriver fra hvilken tidsepoke bjelken din er fra.

Lenke til kommentar
Du får jo splitter ny lysbjelke fra ca kr. 4000,- da...

http://www.strobesnmore.com/whelen-9m-edge...-lightbars.html

Men den er ikke autentisk! :)

Og den ville sett veldig dum ut på en restaurert amerikansk politibil fra f.eks 1960-tallet.

Selvfølgelig er den Whelen bjelken autentisk - for tiden vi lever i nå. Jeg kan ikke se at du skriver fra hvilken tidsepoke bjelken din er fra.

Du burde kanskje skjønt det når det er snakk om gamle amerikanske politibiler her, i tillegg til at han sier den har megafon i midten. Jeg kan ikke se så mye av det på det rakkelet du linka til?

En entusiast vil nok gladelig gi noen lapper for den. Å få tak i noe orginalt som er i god stand er vel heller relativt vanskelig. Jeg syns ikke 3-4000 var for mye. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se så mye av det på det rkkelet du linka til?

Bare for å ha sagt det; Whelen leverer sirener og lysbjelker til de fleste nødetater i Norge og resten av Europa. :)

Ganske sikkert store deler av verden... Så noe rakkel er det ikke!

Men, det er ikke korrekt utstyr for den epoken det er snakk om!

Så, fra et nostalgisk standpunkt blir det feil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har en slik en liggende og jeg er nysgjerrig på hva den er verdt... Den er autentisk og fra USA (slik du ser i actionfilmer). Lang svær sak til å ha på taket med blå/rødlys og megafon i midten (til å rope ut ting med vha "mikrofonen"). Ikke no jalla greier liksom, det er da real thing. Lurer på hvor mye den er verdt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...