Gå til innhold

HTC Diamond WM 1.6- Wifi/3G/EDGE innstillinger

maxM

Anbefalte innlegg

Hei, har akuratt fått meg HTC Diamond Touch og har ett par spørsmål til personer som har WM 6.1 antar jeg.

Jeg har leita rundt nå og prøvd å lese meg fram til svar på mine problemer men finner ikke svarene jeg trenger.

Jeg vil at mobilen aldri skal koble seg opp mot annet enn GSM (altså ringe sende SMS) og Wi-fi. Om jeg skal koble meg opp mot andre typer "nettverk" som 3G/EDGE osv. skal det bare skje ved at jeg velger det selv.

I hovedsak: Kan jeg få mobilen til å bare hente e-mail, værmelding, oppdateringer av andre slag via wi-fi? Blir fort dyrt for meg å bruke 3G, EDGE til slike ting.

Jeg er ny bruker av WM og kan særdeles lite enda selv om jeg har prøvd å lese meg fram til så mye som mulig.

Mvh MaxM

(Ett annet problem er at jeg ikke får installert ActiveSync på dataen. Har XP SP3. Får melding om at installasjonen ikke klarte å fullføre når jeg bruker den vedlagte CDen. Når jeg laster ned ActiveSync fra microsoft sine hjmmesider starter så vidt installasjonsveiviseren før den sier at "Veiviseren ble forstyrret før ActiveSync 4.5 klarte å installeres")

Endret av maxM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ikke noe å si om du bruker 3G eller EDGE. Forskjellen er hastigheten. Det kan likevel være lurt å skru av 3G hvis du ikke trenger det, sånn at du sparer litt batteri.

For øvrig anbefaler jeg deg denne tråden. Der er det mange tips, og link til et program som heter nodata, som gjør at du ikke kan koble til internett og bli belastet (det sikrer også at du faktisk bruker wifi når du surfer på nettet via wifi).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...