NextPage Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Halla ------ Jeg har sat i gang et klokkings prosjekt på en gamel P1, men biosen støttert ikke manual FSB settings, jeg har et SiS 5513 Hovedkort. Er det noen som har noen ide på hva jeg kann gjøre for å klokke den opp. Ps. jeg har enda ikke klart å finne et software som støtter Chip settet..... _______ |Hjelp!!| ^^^^^^ Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Du må nok benytte deg av jumperne på hovedkortet. Les manualen, hvis du har den da. Lenke til kommentar
NextPage Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Takk for tipset, jeg skulle ha skrevet at jeg allerede hadde prøvd det, jeg fikk den op i 166mhz(66*2,5), men det er ikke akkurat noe å juble av Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 De gamle Pentium brikkene var ikke multiplier locked... så du kan sikkert få den opp i 200... men der stopper det. Ikke mye å stresse med med andre ord... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 De fleste slike gamle chipsets kan kun klokkes ved bruk av jumpere. Som regel kan FSB kun settes til 50, 60 eller 66. På noen litt nyere kan man også velge et par frekvenser til opp til rundt 75-80MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå