Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

er du stolt over å være ateist?

Anbefalte innlegg

LOL!

Forresten, hvis jeg er noe så er det ikke kristen, men muslim.

Jeg kan ikke uttale meg så altfor mye om innholdet i verken bibelen eller koranen,

men jeg kan forsikre deg om at religion langt ifra bare er negativt(som du prøver å fremstille det her) Jeg er oppvokst under mer eller mindre muslimske verdier, langt ifra skikkelig konservativt, men til en viss grad. Selv om jeg ikke er veldig religiøs, er religionen en del av meg.

Jeg ler litt av mennesker som deg, som ser ut til å tro at alle religiøse er villige til å drepe for å hedre sin Gud. Bullshit, vi er normale mennesker vi og som drikker, puler og fjerter.

Da kan du kanskje si " Nei, du er ikke religiøs", men hvem faen er du for og kunne si det?

Jeg tror på Gud, jeg følger visse veiledninger, og er fornøyd med det. Det at du ikke klarer å se at det går ann å finne en naturlig balanse, er ditt problem

Du har helt rett!

Har prøvd å forklare dette for RWS her, men ser ut som du er flinkere til å forklare enn meg...

Mange tror at er man kristen, så drikker man ikke, eller puler ikke.... Tror nok de fleste vet at kristne fjerter, men men...

Det er derfor mange tenker at blir man kristen, er det masse begrensninger på hva du kan gjøre, men du kan gjøre det meste annet som ikke kristne kan...

Det som skjer er at man oftest ikke har lyst til å drikke når man er kristen...

Takk! Jeg var redd for at jeg hadde ropt "GUD" litt for høyt i ateistleiren :tease:

Men godt å finne folk som faktisk er enige med meg. Det morsomme er vel at de kaller oss trangsynte, når det egentlig de som er det. Synd å si det, men flesteparten av "ateistene" er jo ikke annet en folk som går rundt og latterligjør alle religioner de kommer over. Hvor er respekten? Selv om jeg ikke er enig i feks. Hinduistenes religion, går jeg ikke rundt og flamer dem og Gudene dems. Ateistene her gjør jo ikke annet enn å prøve å latterligjøre Gud.

"hohoho, la oss sammenligne Gud med nissen"

OMG! Synk lavere, vær så snill :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker å respektere religiøse. Folk får tro på hva de vil for min del og jeg vil ikke blande meg inn i det, så lenge de ikke blander seg inn i mitt liv på noen måte. Kan også godt diskutere med religiøse, og da sparer jeg ikke på kruttet for å ikke støte den jeg diskuterer med. Vil en religiøs diskutere med meg så får han eller hun vær så god akseptere at jeg sammenligner det å tro på gud med å tro på julenissen eller det flyvende spaghettimonsteret. :)

OK?

Lenke til kommentar
LOL!

Forresten, hvis jeg er noe så er det ikke kristen, men muslim.

Jeg kan ikke uttale meg så altfor mye om innholdet i verken bibelen eller koranen,

men jeg kan forsikre deg om at religion langt ifra bare er negativt(som du prøver å fremstille det her) Jeg er oppvokst under mer eller mindre muslimske verdier, langt ifra skikkelig konservativt, men til en viss grad. Selv om jeg ikke er veldig religiøs, er religionen en del av meg.

Jeg ler litt av mennesker som deg, som ser ut til å tro at alle religiøse er villige til å drepe for å hedre sin Gud. Bullshit, vi er normale mennesker vi og som drikker, puler og fjerter.

Da kan du kanskje si " Nei, du er ikke religiøs", men hvem faen er du for og kunne si det?

Jeg tror på Gud, jeg følger visse veiledninger, og er fornøyd med det. Det at du ikke klarer å se at det går ann å finne en naturlig balanse, er ditt problem

Du har helt rett!

Har prøvd å forklare dette for RWS her, men ser ut som du er flinkere til å forklare enn meg...

Mange tror at er man kristen, så drikker man ikke, eller puler ikke.... Tror nok de fleste vet at kristne fjerter, men men...

Det er derfor mange tenker at blir man kristen, er det masse begrensninger på hva du kan gjøre, men du kan gjøre det meste annet som ikke kristne kan...

Det som skjer er at man oftest ikke har lyst til å drikke når man er kristen...

Takk! Jeg var redd for at jeg hadde ropt "GUD" litt for høyt i ateistleiren :tease:

Men godt å finne folk som faktisk er enige med meg. Det morsomme er vel at de kaller oss trangsynte, når det egentlig de som er det. Synd å si det, men flesteparten av "ateistene" er jo ikke annet en folk som går rundt og latterligjør alle religioner de kommer over. Hvor er respekten? Selv om jeg ikke er enig i feks. Hinduistenes religion, går jeg ikke rundt og flamer dem og Gudene dems. Ateistene her gjør jo ikke annet enn å prøve å latterligjøre Gud.

"hohoho, la oss sammenligne Gud med nissen"

OMG! Synk lavere, vær så snill :p

Nå er jeg kristen, men allikevel syntes jeg det er utrolig irriterende å høre at alle kristne er trangsynte...

Det blir liksom litt motsatt...

Lenke til kommentar
Jeg forsøker å respektere religiøse. Folk får tro på hva de vil for min del og jeg vil ikke blande meg inn i det, så lenge de ikke blander seg inn i mitt liv på noen måte. Kan også godt diskutere med religiøse, og da sparer jeg ikke på kruttet for å ikke støte den jeg diskuterer med. Vil en religiøs diskutere med meg så får han eller hun vær så god akseptere at jeg sammenligner det å tro på gud med å tro på julenissen eller det flyvende spaghettimonsteret. :)

OK?

Såklart, men når jeg spør etter bevis på at Gud ikke finnes, så vil jeg ikke høre noe "Fordi de kristne er DUMME og tror på DUMME ting!" :p

Det er slike ting jeg har for det meste hørt (da mener jeg i tråden generelt, ikke av deg), og veldig få er saklige, og leser det jeg skriver ordentlig...

Lenke til kommentar

Poenget er vel at man skal helst ikke tro på noe man ikke har grunn til å tro på. Altså for å tro på noe burde det være bevis for at akkurat denne tingen eksisterer. Det er derfor ateister flest sammenligner å tro på julenissen med å tro på gud, fordi det er akkurat like stor mangel på bevis for begge.

Hvorfor tror ikke kristne på Tor og Odin da? Kan du BEVISE at ikke disse finnes?

I bunn og grunn er vi alle ateister, noen av oss bare ikke-tror på en gud ekstra.

(fritt etter Darwin)

Lenke til kommentar

Enig med Lolli. Blir ofte sånn " Du er religiøs, omg du er så dum, det finnes så mange bevis imot religionen din".. Så er det også slik at det kryr av disse idiotene på diskusjon.no, så da ender det opp med at de teamer opp og flamer de få religiøse som prøver å banke vett i skallen på dem.

Nei, ikke banke religion inni skallen, men vett.

EDIT: Dette er ikke rettet mot ateister, men mot idiotiske ateister...Jeg er også fult klar over at det finnes idiotiske religiøse mennesker også :p

Endret av jente_12
Lenke til kommentar

Jepp, mange sier at jeg må slutte å prøve å gjøre dem kristne, for de tror ikke på Gud, og sånn er det...

Men prøver bare å forklare litt hvordan det er , og hvorfor jeg er kristen, men de kommer bare og sier at det ikke er bevis... Tror dere ikke jeg har skjønt det nå? Men jeg er ikke kristen på grunn av logikk...

Lenke til kommentar

Ja,det absolutt værste er når de sier " GI MEG BEVIS, SÅ SKAL JEG TRO!"

Det er en religion ffs! Dvs, noe man tror på. Bevise at Tor og Odin ikke finnes? Hvorfor i all verden skal jeg gjøre det? Vinner jeg noe på det kanskje? De som tror på det skal da få lov til det. Virker til tider som om alle ateisters hobby er å motbevise at Gud finnes. Hvis du sjekker i signaturen til de som ser på seg selv som ateister her på forumet, så ser du som oftest ett eller annet som er retta mot latterligjøring av Gud. Hva er vitsen?

Lenke til kommentar

Det er en religion ffs! Dvs, noe man tror på. Bevise at Tor og Odin ikke finnes? Hvorfor i all verden skal jeg gjøre det? Vinner jeg noe på det kanskje? De som tror på det skal da få lov til det. Virker til tider som om alle ateisters hobby er å motbevise at Gud finnes. Hvis du sjekker i signaturen til de som ser på seg selv som ateister her på forumet, så ser du som oftest ett eller annet som er retta mot latterligjøring av Gud. Hva er vitsen?

Skjønner at dere kan tro uten beviser på dette, det har kommet klart frem før men gjør dere det med alt i livet? Det er bare ved tro dere ikke krever bevis, ikke sant? I alle andre sammenhenger krever dere en eller annen form for bevis eller legitimitet for å tro på ting, ikke sant? Hvorfor er troen deres fritatt for bevis?

Hva gjør foresten akkurat DIN gud så spesiell? Jeg mener, opp mot de andre gudene der ute, alle de du ikke tror på, men som er like store som din gud? Hva om du har satset alt på feil gud? Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar

De fleste ateister prøver ikke å motbevise at en "Gud" kan finnes men peker heller på at det ikke finnes noen beviser for at noe slikt eksisterer.

Tro trenger heller ikke å være ubegrunnet. Jeg kan f.eks si at jeg tror fotballag A vinner imorgen fordi de har vunnet flere ganger før mot lag B som de skal spille mot idag.

Folk flest burde ha problemer med ubegrunnet tro. Tro bør være begrunnet, om troen skal være verdt noe.

Lenke til kommentar
Det med bevisene, er nokså skuffende... At de skal bli kristne med en gang de finner bevis, det blir ikke riktig kristendom...

Hvorfor ikke?

Jeg mener, guden din er skikkelig kin på tilbedelse, det er det han er ute etter i hovedsak. Hadde det ikke da vært lettere å vist seg for ALLE på hele jorden (og ikke bare en ignorant ørkenstamme for to tusen år siden...) og vært ferdig med det enn å kaste 5/6 deler av jordens befolkning i helvette, som ikke tror på din gud i dag?

En snill og kjærlig gud det må jeg si, virkelig! Så du kan si hva du vil, det henger rett og slett ikke på greip!

Lenke til kommentar

Angående dette dere sier at det er så nobelt eller noe og tro på noe uten bevis.

Det jeg tror at mange ateister her har sett seg lei av er alle de som tror uten bevis, Om du tror uten bevis så kan du tro på hva som helst, kun fantasien setter grenser.

Dette resulterer i blant annet mange ødeleggende ting for samfunnet. Blant annet blind tro på konspirasjonsteorier F.eks 2012 etc. Og naturlig nokk religion, Men det som er litt spesielt med religion er at mange mennesker fungerer er helt vanlig og krever beviser før de godtar noe men når det kommer til religionen deres så er den hellig, de skal ikke tvile ikke tenke, ikke kreve beviser, for om de gjør det så kommer de til helvete.

Dette ble ikke en så objektiv post som jeg kanskje hadde tenkt til å skrive, men det får gå.

Kort fortalt blind tro kan være ødeleggende for et samfunn mener jeg(selv om mye av den er ganske så harmløs).

Lenke til kommentar

Skjønner at dere kan tro uten beviser på dette, det har kommet klart frem før men gjør dere det med alt i livet? Det er bare ved tro dere ikke krever bevis, ikke sant? I alle andre sammenhenger krever dere en eller annen form for bevis eller legitimitet for å tro på ting, ikke sant? Hvorfor er troen deres fritatt for bevis?

Hva gjør foresten akkurat DIN gud så spesiell? Jeg mener, opp mot de andre gudene der ute, alle de du ikke tror på, men som er like store som din gud? Hva om du har satset alt på feil gud? Har du tenkt på det?

Er ikke lett å være religiøs i Norge for å si det på den måten, og seff tenker man en gang i blant på sånne ting.

Svaret jeg gir deg kommer sikkert ikke til å være "nok" for deg, men det er liksom ikke et spørsmål for emg hvorvidt Gud finnes eller ikke. Hva gjør min Gud bedre? Jeg skal være helt ærlig, å si at jeg tror at alle ber til en og samme Gud, bare på sin egen måte(med untak av polyteistiske religioner da)

Og dette du sier om bevis. Jeg vil si at Religion går i en egen kategori. Bare fordi jeg er religiøs, betyr ikke det at jeg er naiv i alle andre sammenhenger. Det som er tingen er at mitt personlige bevis er at religionen "funker", på den måten at den gir meg noe. Nei, jeg snakker ikke om hallelujah opplevelser eller noe sånt, men en viss trygghet hvis man kan kalle det det da. Derfor kan jeg dessverre ikke gi deg bevis på at Gud finnes, for bevisene når det gjelder dette er kun "personlige bevis" Hvis du ikke føler det, så la vær. Ingen tvinger deg.

Det er kanskje litt rart for deg å skjønne at folk kan leve i troen uten å tvile i det hele tatt. Hva hvis alt er feil?

Hvis alt er feil, og Gud ikke finnes...Vel, WHATEVER... Det å tro på Gud har da hvertfal gitt meg noe, om det er falsk eller ikke har i syvende og sist ikkenoe å si, fordi det til en viss grad har påvirket livet mitt på en positiv måte.

Det er noen valg jeg tviler på at jeg hadde gjort, hvis jeg ikke var religiøs. Valg som i mine øyne er positive, og som jeg er stolt over å ha gjort.

Lenke til kommentar

Vel, RWS, det er ikke bare tro på Jesus, du må også elske ham, og du gjør ikke det hvis du kun tror på ham når du får bevis...

Og jeg er ikke helt sikker på om Gud kommer til å "kaste folk ned i helvete", hvis de ikke tror på ham... Kanskje de får en sjanse til ellernoe...

Men uansett, hvorfor det skal være så forferdelig med religion, at den kan ødelegge osv, det syns jeg blir for dumt... Folk blir ikke verre av religion... Mange får motivasjon til å gjøre det som er rett...

Nå kommer nok hver ateist til å mene at jeg kaller dem for umoralske forbrytere, men for ørtende gang i dag, så gjør jeg ikke det... Men noen som kanskje èr forbrytere, kan begynne å gå mer den rette vei, hvis de finner Jesus...

EDIT: Som sagt over, jeg har personlige bevis, og det er ingen vits i å forklare dem, da noen ville trodd de var smarte og kommet med en "logisk" forklaring på det...

Andre bevis ville folk sagt var tilfeldigheter eller løgn...

Endret av Lolli
Lenke til kommentar
No offence, men synes det blir flåsete å kalle seg selv muslim når man drikker. Har kjent endel liberale muslimer opp i gjennom og alle har vært avholds.

Jeg drikker ikke:P Det var bare et eksempel.

Jeg HAR drukket da. Men ikke mer enn en halv øl eller noe, for å teste ut.

Men for å være ærlig, er det godt mulig at jeg kommer til å drikke litt etterhvert.

Jeg er ingen god muslim, men jeg tror på Gud. Jeg sa aldri at jeg var muslim, bare at hvis jeg måtte kalle meg noe, så ville det vært muslim.

However, jeg ser på meg selv om religiøs i og med at jeg tror på Gud

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Du er ikke 12 år, er du?

Da er du pinemæ moden for alderen ^^,

Haha nei, jeg er 17..Og jeg er faktisk gutt også :tease:

Hvofor muslim, hvorfor ikke tro på det flygende spagettimonsteret?

Fordi de som tror på det flygende spagettimonsteret har fri på fredager, og da har jeg entrepenørskap(favorittfaget mitt) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...