Magnusha Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei! Skal til Hong Kong på nyåret. Har hørt dette er de teknofile sitt hjemsted, er visst alt der av gadgets og duppeditter. Nok med det. Jeg vurderer å kjøpe meg et speilrefleks kamera der. Er dette noe og anbefale med hendhold til pris og garanti? Har et Nikon D50 nå, men vurderer D90 eller D300. Er det noen som har vært der som kan anbefale noen butikker og lignende. Bare å spytte ut Takker for alle svar Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Styr unna butikkene i turistområdet i Tsim Sha Tsui, der blir du enten lurt eller svindla. Prøv heller fotobutikkene i Mong Kok området. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Forøvrig kan jeg anbefale en tur på gatemarkedet i Temple Street på kveldstid. Masse juggel og fanteri, og mye pruting. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hehe, gleder meg allerede Men er det noen spesifike butikk kjeder du tenker på eller er det bare å kikke rundt. Forresten, noen som vet om det er internasjonal garanti hvis man kjøper i HK? Hvordan er prisforskjellen i HK i forhold til Norge? Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Generelt sett kan det være greit å holde seg unna typiske "turistfeller", dvs. små butikker med mengder av neonlys utenfor. Har selv handlet hos Wing Shing photo i Mong Kok, dette er en butikk med godt rykte rundt om på ymse webfora. Prisene der så ut til å være på linje med det de fleste "vanlige" butikker tilbyr, og hele kjøpet foregikk på en ryddig og grei måte; Fikk prøve alt utstyr, fulgt av en grundig gjennomgang av alt i esken, og måtte kvittere på at serienummer på garantiseddel og kamera/objektiv stemte overens. I følge selgeren gir ingen butikker i HK internasjonal garanti, og jeg har hørt det samme fra andre kilder. Dette løste seg i mitt tilfelle ved å reise til importøren, der de byttet it HK/Kina-garantien med en internasjonal garantiseddel. Dette kostet ikke noe, og var unnagjort på 5 minutter (gitt at man finner importørens kontor, vel å merke). En butikkjede som også skal være seriøse er Fortress (noe a la expert/elkjøp), som du sikkert kommer til å se hundre av i løpet av et par dager. Jeg har ingen erfaringer med dem selv. Angående prisnivået, så var det mye å spare da jeg var det for 2 måneder siden. Det bør nevnes at krona har falt ganske kraftig siden den gang, HKD lå på ca 0,75 da, og rundt 0.95 i skrivende stund. Dette kan være verdt å tenke over, og det kan godt hende det ikke er så mye å spare akkurat nå. Planlegg akkurat hva du vil kjøpe, og sett deg inn i prisene her hjemme. Bruk litt tid på å sjekke priser i HK, da det kan variere en del. Uansett: God tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå