Gå til innhold

ny driver til skjermkort

aspire300

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar PC; Acer - Aspire 3003LMI, som jeg kjøpte for ca 3-4 år siden.

På denne pc`en lå det inne ett skjermkort med navn SIS m760gx.

Siden dette skjermkortet ikke er av det beste, og jeg ikke fikk kjørt ett spill skikkelig, som har en 3-d funksjon, (Football Manager 09) prøvde jeg meg med å laste ned en ny driver til mitt skjermkort.

- Jeg gikk inn; http://www.sis.com/download/.

- Tok selvsagt I agree

- i Step 1 valgte jeg Windows XP

- i Step 2 valgte jeg IPU Graphics driver

- i Step 3 valgte jeg Sis66x/SiS76x & Sis67x

- jeg lastet deretter ned SiS UniVGA3 graphics driver og innstalrte denne

- maskinen måtte ha en restart, men når den startet opp igjen så kom det en melding nede til høyre at det var maskinvare som ikke kunne installerest.

Når jeg nå går inn på egenskaper til Min Datamaskin og videre til Enhetsbehandling står det nå under Skjermkort - Skjermkort (VGA-kompatibelt) med ett gult utropstegn.

Når jeg dobbeltklikker på dette står det at Driveren for denne enheten ikke er innstaller - klikk på innstaller for å innstallere enheten på nytt. Når jeg gjør det så søker maskinen, men får snart beskjed om at "kan ikke innstallre denne enheten".

Mitt spørsmål er selvsagt hva jeg har gjort feil, og hvordan jeg får ordnet dette, eventuelt stilt tilbake til mine gamle innstillinger.

Ett av problemene som har kommet nå er at når jeg klapper sammen PC`en min så skru ikke maskinen seg av. Dvs at jeg ikke trenger å skru på igjen maskinen etter at den har vært klappet sammen, men står i stedet og går og blir varm selv om den egentlig skulle vært slått av....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...