Gå til innhold

Multicom Kunshan M860

sentinel2

Anbefalte innlegg

Multicom Kunshan M860

Noen erfaringer med denne?

Noen få spørsmål:

1. Vil jeg trenge en skjerm større enn 1280x800? HD-filmer osv. vil bli sendt videre til tv.

2. Trenger jeg 7200RPM harddisk?

3. Turbo minne har jeg aldri hørt om før, er dette noe å ha?

Jeg trenger en pc som kan brukes til det meste, bl.a spill og film-avspilling.

Satser på bærbar denne gangen siden jeg jobber offshore.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt en skjerm med høyere oppløsning. Minst 1440x900, men helst 1680x1050. Det er selvfølgelig en smakssak, men 1200x800 synes jeg er for lav skjermoppløsning.

En harddisk på 7200 rpm spinner raskere enn en på 5400 og er tildels raskere. - Dette kommer litt an på datatetthet etc, men i utgangspunktet er de hakket raskere ja. - De bruker nok noe mer strøm og alger nok noe mer varme, men jeg har ikke noe problem med min 200gb 7200 rpm hdd. Den er rask og fin den. Ja, jeg ville valgt det.

Intel turbominne er som en "hurtiglagringsstasjon" som kort fortalt skal være raskere enn en harddisk. Her kan du legge inn til eksempel microsoft word, som ofte kan bruke lang tid på å starte opp, og få word til å starte raskt som fy. Eller andre programmer. Begrensningen ligger vel på 2 og 4 gb. - Men du får plass til de vanlgste programmene dine. Kjekt å ha.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har lest i anmeldelser at den blir fort varm, er det noe problem å la maskinen stå på over lang tid?

Hvilket av skjermkortene er best av 9800M GT og 8800 gtx?

Edit: Jeg har ikke hatt vista før, er det stor forskjell på ultimate og home?

Endret av sentinel2
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Har lest i anmeldelser at den blir fort varm, er det noe problem å la maskinen stå på over lang tid?

Hvilket av skjermkortene er best av 9800M GT og 8800 gtx?

Edit: Jeg har ikke hatt vista før, er det stor forskjell på ultimate og home?

Å bare la den stå på over tid blir den ikke noe varm. 30-40C som er digg. Til spilling blir den litt varm såklart, men ikke faretruende varm. HUsk at dette bare er en 15" og en veldig kraftig laptop, så litt varme er umulig å unngå. Så vidt jeg vet, skal vel ingen laptoper stå på over lengre tid, sånn ett par døgn i strekk. Husk også at ingen laptoper skal brukes i fanget eller i senga eller noen annen plass som dekker for luftinntaket. Dette gjør at den blir varm og masse støv og skit kommer inn som etter hvert gjør at dataen blir varmere siden det blokker for lufta som skal ut.

9800M GT er minimalt bedre enn 8800M GTX. De er i bunn og grunn samme kort, bare 9800M GT er nyeste generasjon og har noe små forbedringer.

Forskjellen på ultimate og home finner du på wikipedia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...