Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB-inngangene funker ikke, hva gjør jeg?{mus,tastatur,internett}

Anbefalte innlegg

Siste uka eller lignende så har jeg på min stasjonære pc fått opp sånn boblebeskjed nede i høyre hjørne om noe om strømmen på enkelte av USB-portene.

Jeg har ikke tatt dette så seriøst, og tenkt at ja, jeg skal spørre her om hva det er for noe, så jeg får fiksa det, men bare utsatt det.

Det skulle jeg ikke ha gjort, for nå er det ingen av de fem inngangene som virker. Jeg har mus, tastatur og internett koblet til ved hjelp av USB, og pc'en har ikke "vanlig" inngang for mus og tastatur, så det alternativet har jeg ikke.

Hva gjør jeg?

Må jeg levere den inn på reparasjon, eller finnes det noe jeg kan gjøre selv, og som noen av dere kan hjelpe meg med?

*fingers crossed*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm..

Risky operasjon da. :/

Nå funker de plutselig igjen, så nå funker dataen, men beskjedene kommer fortsatt.

Hva gjør jeg?

Ha et godt lys tilgjengelig ved pc'en. Se på selve USB stikken om det er smuss eller fett på den. Se inni selve usb kabelen om det er noe der. Ta en støvsuger og støvsug den isåfall.

Forsøk også å sette usb tastaturet eller musa inn i en annen port enn den de vanligvis står i.

Spørsmål: Har du fått ny hardware i det siste? Nytt grafikk kort, eller RAM? Kan være at portene ikke får nok strøm..

Bare noen kjappe tips her ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...