Bruker-133566 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Heisann! Av og til kan nettverket dette ut, og vanligvis sjekker jeg statusen via Kjør-cmd å skriv "ipconfig"... Nå har jeg maskinen min på engelsk og der det står "Connection-specific DNS Suffix" pleier det å stå "lan", og når det er noe galt med nettverket er det dette som er feil hos meg Istedefor at det står "lan" står det ingen verdens ting. For å få fikset dette nytter det å restarte maskinen, men er lei av å slå av og på maskinen min hver gang dette skjer så hvis noen vet hvordan jeg kan fikse dette på en annen måte, vær så snill og informer meg om hvordan Takk Endret 20. november 2008 av Rascorp Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er det trådløst eller kablet? Ruter? Levrandør? Hvilken Windows-versjon? ... Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Er det trådløst eller kablet? Ruter? Levrandør? Hvilken Windows-versjon? ... kablet nett, kabel fra en trådløs ruter, leverandør er Monet... har vanlig XP Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Noen enkle ting du kan prøve er å dra ut og sette inn igjen strømmen på ruteren og prøve en annen LAN-kabel. Siden ikke feilen er permanent og bare trer inn i blant kan det ikke være noe galt med instillingene (det er mest sannsynlig i alle fall). Da står du igjen med ruter og maskinen. Det er ikke koblet noe modem til? Uansett, du kan også prøve å koble maskinen utenom ruteren til nettet og skjer om det samme skjer da. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Noen enkle ting du kan prøve er å dra ut og sette inn igjen strømmen på ruteren og prøve en annen LAN-kabel.Siden ikke feilen er permanent og bare trer inn i blant kan det ikke være noe galt med instillingene (det er mest sannsynlig i alle fall). Da står du igjen med ruter og maskinen. Det er ikke koblet noe modem til? Uansett, du kan også prøve å koble maskinen utenom ruteren til nettet og skjer om det samme skjer da. har en iptelefon koblet til også så hver gang jeg laster ned noe å har stor utfart hakker deg voldsomt i telefonen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Det er klart at hvis du gir ubegrensede ressurser til f.eks bittorrent så vil du oppleve de symptomene du beskriver. Begrens upload og download i torrentprogrammet til ca 50% av maks og reduser antall P2P forbindelser til et antall routeren din takler. Dette kan f.eks være 50 connections globalt/totalt. Endret 19. november 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå