Gå til innhold

Søker eldre, gode spill for laptop med helt OK specs. Hva kan anbefales?


Anbefalte innlegg

Heisann alle med-spillere!

 

Det har seg slik at jeg i alle år har vært konsollspiller. Det hele startet med Xbox (som jeg fortsatt kobler til iblant), og nå har jeg anskaffet PS3 og Wii. Greit nok.

 

Det har seg også slik at jeg har en laptop som jeg tar med meg litt rundt omkring, som jeg unne tenke meg å installere et spill eller tre på. Spesifikasjonene kommer her;

 

Dell Inspiron 9300 (17")

Pentium M 1.86GHz

2GB RAM

Windows XP Pro

GeForce Go 6800

DirectX 9.0

22" Ekstern skjerm

 

Jessda, that's more or less it. Såå, over til spillene. Dette er, som dere ser, ikke noe nytt, hardcore saker, derfor funker heller ikke de nye hardcore spillene på dette oppsettet. Dette stopper ikke meg! Det finnes masse gode spill der ute likevel :)

 

Jeg liker GTA. Så ett gta-spill må med. Jeg har IV på PS3 og San Andreas på Xbox, så jeg vurderer Vice City eller III, eller San Andreas. Hva bør jeg velge?

 

Ellers er det greit med et random bilspill. Noen gode forslag? Alt fra rally til Burnout er ok :)

Jeg vurderer også Mafia. Er dette fortsatt holdbart og spillbart?

 

 

Ellers tar jeg alle tips imot med glede, uansett sjanger, prisnivå osv!

(Bortsett fra Wow. Og warcraft generelt.)

 

Takk på forhånd! :)

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTA Vice City er etter min mening hakket bedre enn San Andreas, så gå for det. Mafia er et knallspill, så hvis du liker GTA er det et et bra valg.

 

Når det gjelder bilspill kan NFS Most Wanted være et valg hvis du liker arkade, liker du mer realistiske spill kan du sjekke ut GTR 2 eller Live For Speed.

 

Har du Steam konto finnes det mange gode spill der som ikke krever så mye, bl.a HL2 spillene, Portal, Team Fortress 2 etc.

 

Liker du strategi har du Age of Empires 2 som er glimrende, eller Age of Mythology eller Starcraft. Og hvis man liker sci-fi strategi så har man også Homeworld spillene, og Sins of a Solar Empire, men mulig sistnenvte blir litt for krevende.

 

FPS så har man Deus Ex og System Shock 2 som begge er fantastiske, kanskje litt gammle men det er nå så.

 

Også må jeg bare neve det spsielle og geniale indie spillet Cortex Command

 

Nok av gode spill der, gadd ikke å linke opp alt så du får ta deg en runde på google :p Mye bra der, men det fins masse andre gode spill også.

 

edit: Det fins jo også websider som har gamle spill osv, den beste er kanskje Good Old Games som har masse klassikere til en billig penge.

 

Kan sjekke ut GameTap også.

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Ser man det, tusen takk for svar, Saddlefall! NFS Most wanted er absolutt en mulighet. Live for speed har jeg ikke hørt om. Flere bilspill-tips, folkens?

 

Steam-konto er absolutt en mulighet, ja.

Hva gjelder Good Old Games kommer jeg garantert til å benytte meg at det fremover. I første omgang, og i denne tråden, tenker jeg dog ikke på '80 og '90-tallsspill, men heller spill som bare er et par år gamle (type GTA:VC osv..)

 

Flere gode tips out there?

Lenke til kommentar

Sjekk ut Far Cry hvis du ikke allerede har spilt det. Ellers er de gode, gamle Red Alert-spillene et must. De krever ikke mye, ser pene ut, geniale videosnutter i spillet med skikkelige skuespillere samt et enkelt og brukervennlig kontrollsystem. Anbefaler også TESIII: Morrowind. Slående vakkert, gammelt rpg-spill fra Bethesda, hvis du aldri har spilt noe Elder Scroll-spill - da er du utrolig heldig. Førsteinntrykket til Morrowind gav meg så utrolig mye våren for fem år siden. Unner deg den følelsen. :)

Lenke til kommentar

Command & Conquer : The First Decade som nevnt tidligere er en fantastisk bra pakke. Der du får 12 spill. Alle spillene er strategi (untatt ett) spill, noen er gamle og med dårlig grafikk, men finnes også spill med litt bedre grafikk i pakka også. Det er også et skyte spill der som heter Renegade.

 

Denne pakka koster ikke mye i butikken heller.

Endret av killer92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...